مقصران حوادث جاده‌ای از دیدگاه کاربران: همه مقصریم

مقصران حوادث جاده‌ای از دیدگاه کاربران: همه مقصریم

وقتی همه در تصادفات جاده‌ای مقصر می‌شویم نتیجه اهمال عمومی، وضعیت کنونی است. این خلاصه اظهارنظر کاربران خبرآنلاین درباره مقصر یا مقصران تصادفات جاده ای است.

پس از آنکه مخاطبان درباره مقصر یا مقصران حوادث جاده ای در ذیل نظرخواهی خبرگزاری خبرآنلاین کامنت گذاشتند مشخص شد بسیاری از مخاطبان نظرات مشابهی ندارند و تفاوت زیادی بین نظرات آنهاست.

یکی از مخاطبان از دیدگاه خود مقصران حوادث جاده ای را اینطور معرفی کرده: کاسبان تحریم و مخالفان برجام و اف ای تی اف که یکی از اثراتش سیستم فرسوده حمل و نقل و گرانی خودرو و استهلاک بالا و….

کاربر دیگری که خود را حسنعلی خوانده می گوید: به نظرم در حوادث یافتن یک مقصر خیلی سخت است ولی به نظرم باید مدیران کاری کنند تا حادثه ای پیش نیاید تا دنبال مقصران بگردیم چون هیچ چیزی نمی تواند جبران خسارات وارده بویژه تلفات انسانی را کند به امید آن روز.

یکی از کاربران در پاسخ به سوال نظرخواهی خاطره ای نه چندان دور را تعریف کرده و نوشته: چند سال پیش اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به دلیل فرسودگی و نا امن بودن جاده دانشگاه، ترمز برید و بیست دانشجو کشته شدند، من داخل همین دانشگاه کار میکنم، تمام عواملی که مقصر شناخته شدند، دارن به کارشون ادامه میدهند و حتی بعضی هاشون ترفیع گرفته اند. مخصوصا در بخش معاونت عمران دانشگاه که مسئولیت نبود گاردریل با آنها بود و آقای محسن هاشمی معاون عمران بود و الانم تیمش هنوز داره ادامه میده اونجا، حالا شما توقع داری برای این دو نفر خبرنگار کسی پاسخ گو باشه.

مخاطب دیگری اظهارنظر کرده: جاده ها درسته اما برای هر جاده ای سرعت خاص و نحوه خاص رانندگی در آن جاده مشخص است که تابلوهای نصب شده در جاده به آنها اشاره میکنند. ایرانی جماعت به تنها چیزی که در موقع رانندگی توجه نداره و خودش را ملزم به رعایت آن نمیدانه همین تابلوهاست. در ابتدای جاده تابلوی ممنوعیت عبور وسایط نقلیه سنگین نصب شده اما کسی توجه نمیکنه. وقتی هم ترمز خالی میکنه میگن جاده ۴۰ سال پیش بوده.

کاربر دیگری به عوامل ۳ گانه تصادف اشاره کرده و نوشته: حوادث جاده ایی علل مختلفی داره : از استاندارد نبودن جاده ها، عدم رعایت و احترام به قوانین جاده ایی از طرف عده ای که هم برای خودشون و هم برای دیگران خطر ایجادمیکنه ، عدم نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی و بروز کردن آنها و البته فرهنگ سازی که خیلی وقت هست که دیگر جایی در مدیا ها نداره. و مجازات ها و جریمه ها بازدارنده نیستن.

سعید هم در تایید سخن او نوشته: در حوادث جاده ای عوامل متعددی تاثیر گذار هست که مهمترین آنها عدم سرمایه گذاری و عدم توسعه زیرساختهای حمل و نقل جاده ای همزمان با نیاز رو به افزایش این بخش، استاندارد نبودن مشخصات اکثر جاده های کشور، کافی نبودن تابلوها و علایم بازدارنده و اعلام خطر در جاده ها، عدم رعایت و احترام قوانین رانندگی از سوی رانندگان، سن بالای ناوگان حمل و نقل جاده ای، نداشتن کیفیت خودروهای سواری تولید داخل، خطاهای انسانی در هنگام رانندگی و ….

رضا البته عامل انسانی در بروز حوادث جاده ای را بسیار مهم دانسته و گفته: بنظر من بیش از ۹۰درصد خطاهای انسانی در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند. منصفانه برخورد کنیم مواردی مانند : خواب آلودگی ، عدم توجه به رعایت فاصله مناسب با خودرو جلویی ، حرکت با سرعت بیش از حد مجاز ، سبقتهای غیر مجاز ، عدم توجه به علایم راهنمایی، حواس پرتی بدلیل صحبت کردن و خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه (‌به هر نحو )‌ ، عدم آشنایی به جاده و نحوه‌ی تعامل با سایر خودروها، و در کل انجام فعالیتهای ذهنی که ارتباطی با شرایط رانندگی ندارد و از همه مهم‌تر عدم تناسب جرایم با تخلفات انجام پذیرفته از عوامل شاخص در بروز تصادفات جاده‌ای هستند. به اعتقاد من در صورت انجام تخلف، مخصوصاً در جاده ها بدلیل به خطر انداختن جان سایرین می‌بایست با قاطعیت با فرد خاطی مانند یک مجرم برخورد کرده و بازداشت و محاکمه شود.

مخاطب دیگری آب پاکی را روی دست همه ریخته و نوشته: همه مقصرند. جاده، خودرو، پلیس، راننده، همه افراد جامعه، … همه مقصریم … اما با کنترل فقط و فقط سرعت میتوان فاجعه رو کم کرد آنهم به سرعت!

۴۷۲۳۱

پست بعدی

از تایید عرضه واکسن آمریکایی در بازار تا دورکاری کارمندان پایتخت

چ ژوئن 30 , 2021
تهران در آستانه وضعیت قرمز کرونایی است. در این شرایط استانداری اعلام کرده باید نیمی از کارمندان دورکار شوند. معاون وزیر بهداشت هم از عرضه واکسن فایزر آمریکایی در بازار خبر داده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز باز هم آمار مرگ و میر در اثر بیماری کرونا بسیار بالا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000