بهترین واکسن کرونا، ترکیب چند نوع واکسن است

بهترین واکسن کرونا، ترکیب چند نوع واکسن است

فارس به نقل از دیلی‌میل، نوشت: نتایج نخستین مطالعه جهان نشان داده مخلوط کردن و تطبیق واکسن کووید 19 منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس می‌شود؛ در این روش دز اول و دوم واکسن از دو واکسن متفاوت تزریق می‌شود.

نتایج اولین مطالعه جهان در ترکیب واکسن‌ها نشان می‌دهد، ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر باعث محافظت بیشتر می‌شود.

هم‌زمان با افزایش تعداد کشورهایی که استفاده از واکسن‌های ترکیبی کرونا را مجاز اعلام کرده‌اند، پژوهش‌های بیشتر بر روی ایمنی و کارآمدی استفاده از ترکیب دو واکسن مختلف به‌عنوان دز اول و دوم واکسیناسیون انجام شده است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که در دز اول واکسن آسترازنکا دریافت کرده و در دز دوم واکسن فایزر را تزریق کردند، ۹ برابر بیشتر از آنهایی که هر دو دز را آسترازنکا دریافت کردند آنتی‌بادی داشتند، با این حال برخی از کارشناسان باور دارند از ترکیب واکسن‌ها تنها در صورت کمبود تأمین استفاده شود.

این مطالعه با حمایت دولت انگلیس نشان داده است که مخلوط کردن و تطبیق واکسن کووید ۱۹ منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس می‌شود.

اگرچه آنتی بادی‌ها تنها بخشی از پاسخ ایمنی بدن هستند، محققان دانشگاه آکسفورد گفتند که این یافته‌ها به شدت نشان می‌دهد این روش می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد.

47231

پست بعدی

تحلیل عضو دفتر نسر آثار رهبر انقلاب از رای سفید مردم در انتخابات

س ژوئن 29 , 2021
معاون ارتباطات دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در توئیتی نوشت: بسیاری از افراد قصدشان از دادن رای سفید تقویت مشارکت در برابر جریان تحریم بوده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی در توئیتی نوشت: حرمت رای سفید مشروط به علم یا قصد تضعیف نظام است. بنابراین وقتی فرد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000