انتشار دانشنامه قرآنی زن و خانواده

انتشار دانشنامه قرآنی زن و خانواده

کتاب «دانشنامه قرآنی زن و خانواده» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «دانشنامه قرآنی زن و خانواده» به کوشش علی خراسانی، محمد سحرخوان و علی مدبر و جمعی از محققان پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: خانواده نخستین جایگاه رشد عاطفی و روانی انسان و نخستین نهاد برای فراگیری دانش است. در خانواده است که باورها، بینش‌ها، اخلاق و رفتار فرزندان شکل می گیرند. از سویی زن در ایجاد بسیاری از شاخصه های خانواده مطلوب و موفق که بر پایه آرامش، مودت و رحمت بنا شده، نقشی بی بدیل دارد. ایفای نقش همسری، مادری، دختری و خواهری از سوی زنان در خانواده، بیانگر اثرگذاری مهم آنان در امور خانواده است. آگاهی از آموزه های قرآن کریم درباره زن و خانواده، ضمن اینکه می تواند به احقاق حقوق زنان و کاستن از مظلومیت تاریخی آنان بینجامد، می تواند در تعالی جامعه اسلامی و مطلوب، مؤثر باشد.

جلد اول دانشنامه زن و خانواده از مدخل آبستنی تا سوده بنت زمعه می باشد و موضوعاتی چون آمیزش، ازدواج، بارداری، بکارت، بیوه، تعدد زوجات، جنین، حجاب، حیا، خانواده، خواهر، خویشاوندی، دختر، دیه، زایمان، زن، و… را شامل می شود.

کتاب «دانشنامه قرآنی زن و خانواده» در ۵۶۸ صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار نشر شده است.

/6262

پست بعدی

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن «فرزندآوری» چه شد؟

د ژوئن 28 , 2021
مهر نوشت: با آغاز فرآیند ثبت نام و سپس اعطای وام ودیعه مسکن کرونایی به مستأجران، به نظر می رسد اجرای بعضی از مفاد قانون بودجه سال جاری در خصوص اعطای وام ودیعه مسکنِ مشوقِ فرزندآوری، فراموش شده است. بر اساس جزءهای ۱ و ۲ بند «ه» و جز ۱ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000