التهاب عضلانی، علت فوت ۶۰ درصد از بیماران کرونایی

60c846cb7ec28_60c846cb7ec2d نتایج یک مطالعه جدید در آلمان نشان می دهد اکثر بیماران مبتلا به کرونا که جان باخته‌اند، التهاب عضلانی داشته که در برخی موارد این التهاب عضلانی بسیار شدید بوده است.

در بین مبتلایان به این بیماری از هر ۱۰ نفر شش نفر دچار ضعف، تورم و قرمزی بافت عضلانی اسکلتی بودند.

تیمی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه برلینِ آلمان پس از کالبدشکافی روی شماری از بیماران دریافتند که ۶۰ درصد بیماران کرونایی به خاطر التهاب عضله فوت کرده بودند.

در بین این تعداد از افراد، از هر ۱۰ نفر شش نفر دچار ضعف، تورم و قرمزی بافت عضلانی اسکلتی بودند و این در بیمارانی که بیماری شان مزمن بود، بسیار مشهودتر بوده است.

در مقیاس صفر تا چهار، بیماران غیرویروسی نمره التهاب شان به طور متوسط یک بود در حالی که در بیماران کرونایی میانگین این نمره ۳.۵ بود.

به گزارش دیلی میل، متخصصان می‌گویند این التهاب عضلانی بسیار متفاوت‌تر از التهاب مشاهده شده در اعضایی نظیر ریه‌ها، قلب و کلیه‌ها است و می‌تواند توضیح دهد که چرا بیماران کرونایی دچار آسیب‌های عضلانی با احتمال بیشتر مرگ روبرو هستند و چرا بازماندگان و بهبودیافتگان، دارای ضعف طولانی مدت می‌شوند.

پست بعدی

حزب اعتدال و توسعه بدون معرفی کاندیدایی، دعوت به حضور در انتخابات کرد

س ژوئن 15 , 2021
حزب اعتدال و توسعه در بیانیه ای اعلام کرد: شورای مرکزی حزب، نتوانست در مورد حمایت و معرفی یکی از کاندیداهای محترم، به جمع‌بندی برسد و از اعضا و هواداران خود می‌خواهیم به کاندیدایی که به تشخیص خود اصلح می‌دانند، رای دهند. متن این بیانیه به شرح زیر است: انتخابات، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000