کسی که واکسن سینوفارم تزریق کرده می‌تواند در دور دوم واکسن برکت تزریق کند

60c3577eb4043_60c3577eb4046 رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید اگر کسی در دوز اول واکسن سینوفارم تزریق کرده باشد می‌تواند واکسن‌های داخلی مثل واکسن برکت را تزریق کند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی با بیان اینکه واکسن برکت جزو واکسن‌هایی است که پلتفرمش مثل واکسن سینوفارم، ویروس کشته شده است و بیشترین قرابت را با سینوفارم دارد، گفت: اما نقصانی که در این زمینه وجود دارد این است که ما هیچ شواهدی برای اینکه اگر دوز اول تزریق شده واکسن سینوفارم و دوز دوم برکت باشد، نداریم. البته منطقا به نظر می‌رسد که این کار را می‌شود انجام داد اما شواهدی نداریم.

علیرضا ناجی ادامه داد: کشورهای مختلف در حال آزمایش واکسن‌های میکس هستند. مثلا در انگلستان طرحی اجرا کردند که دوز اول را آسترازنکا بزنند و دوز دوم را فایزر و یا برعکس. بالاخره نتایجی از این آزمایش را به دست آوردند و می‌خواهند این کار را انجام بدهند. ما هم اگر مجبور شویم این کار را انجام دهیم باید شواهد کافی داشته باشیم و ببینیم چقدر این کار در بدن ایرانی‌ها ایمنی لازم را ایجاد می کند.

پست بعدی

بایدن به اسرائیل هشدار داد

ج ژوئن 11 , 2021
رئیس جمهور آمریکا در نامه‌هایی به رژیم صهیونیستی خواهان ممانعت از اقداماتی شد که ممکن است به ایجاد تنش مجدد در قدس بینجامد. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیام‌هایی را برای بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل فرستاده و در آن نسبت به احتمال تنش مجدد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000