ماجرای نامزدهای نیابتی در انتخابات / از خاتمی و روحانی تا همتی و مهرعلیزاده

60b90d28e774b_2021-06-03_21-41 سالهاست که نامزدهای نیابتی به نقش اول داستان انتخابات تبدیل می‌شوند. نامزدهایی که به‌جای مهره‌های اصلی وارد بازی می‌شوند و در نبود آنها برنده رقابت نام می‌گیرند.

این روزها صحبت از عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده به عنوان نامزدهای نیابتی جریان اصلاحات است. کاندیداهایی که در نبود چهره‌های اصلی همچون لاریجانی و جهانگیری از شانس تبدیل شدن به نامزد شگفتی‌ساز برخوردار شده‌اند.

اما این برای اولین‌بار نیست که اصلاح‌طلبان با نامزدهای ذخیره که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، پا به عرصه رقابت می‌گذارند.

۲۴سال قبل در دوم خرداد ۷۶، سید منند خاتمی که به نیابت از نامزد اصلی جریان چپ یعنی مزرحسین موسوی، کاندیدا شده بود، در اوج ناشناط بودن، موفق شد رقیب قدرتمند خود را شکست دهد.

در سال ۹۲ نیز نامزد اصلی، اکبر هاشمی رفسنجانی بود که ردصلاحیت وی، حسن روحانی را به نیابت از او به پیروزی رساند.

ماجرای نامزدهای نیابتی چیست و به کجا خواهد رسید؟ تحلیلی کوتاه از دکتر مصطفی انتظاری هروی، مدرس علوم سیاسی دانشگاه را در ادامه ببینید و نظر بدهید.

پست بعدی

امام درباره پذیرش اشتباهات به شورای نگهبان چه گفت؟ / مخالفت با کاندیداتوری روحانیون و نظامیان؟

ج ژوئن 4 , 2021
به مناسبت فرارسیدن رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و نیز نزدیک شدن به انتخابات 1400، مروری داریم بر جالب‌ترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سخنان امام خمینی (ره) در مورد انتخابات. به گزارش خبر فوری، با فرا رسیدن رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و همزمان، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1400، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000