درآمد میلیونی با پرورش سانسوریا

60b3c4f61669b_2021-05-30_21-31 سانسوریا از خانواده کاکتوس‌ها یکی از گیاهان پرطرفدار در خانه‌ها است و بسیاری از مردم با پرورش و فروش آن کسب درآمد می‌کنند.

سانسوریا (سانسویریا) یا شمشیری یا نیزه‌ای که در انگلیس گاهی به آن زبان مادر شوهر (Mother in lows tongue) می‌گویند یکی از گیاهانی است که می‌توان به راحتی آن را پرورش داد و منبع درآمد زایی خوبی است به طوری که با سرمایه حداقلی در یک تراس یا بالکن ۲ متر مربعی می‌توان سانسوریا پرورش داد و به درآمد میلیونی رسید.

نور کامل بهترین شرایط نوری این گیاه است، ولی در سایه هم قادر به ادامه زندگی است، تابش مستقیم آفتاب را تحمل نمی‌کند.
سانسوریا گیاه کم توقعی است فقط از آبیاری بیش از اندازه پرهیز نمایید که باعث پوسیدگی ساقه می‌گردد که اکثر موارد از بین رفتن این گیاه در آپارتمان به همین دلیل است.
کار تکثیر این گیاه هم راحت است، سانسوریا را می‌توانید با تقسیمات برگ تکثیر کنید.
بهتر است، این گیاه را از طریق پاجوش تکثیر کنید. اواخر بهار تا اواسط تابستان که گیاه در مقابل جابجایی مقاوم است، بهترین زمان برای تکثیر است.

برای این کار، گیاه را از گلدان بیرون آورید و پاجوش‌هایی را که بلندی آن‌ها به ۲۰ سانتیمتر می‌رسد، با دقت جدا کنید و در گلدان مناسب حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی و کاکتوس قرار دهید.
گلدان را در نور مناسب و دمای حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد نگاه دارید و سعی کنید خاک همیشه خیلی کم مرطوب باشد.
اگر با حرفه پرورش گل و گیاه آپارتمانی آشنا نیستید حتما به آموزشگاه‌های دولتی یا خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنید و دوره‌های آموزش کاربردی طراحی فضای سبز را بگذرانید.
مدت این دوره‌ها ۱۳۰ ساعت و شش ماهه است.

پست بعدی

تنقیح مصوبات دولت در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی

ی مه 30 , 2021
معاونت حقوقی ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای در رابطه با تنقیح مصوبات دولت در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: تنقیح و تدوین قوانین و مقررات کشور، به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقّق اصل حاکمیت قانون، پیشگیری و مقابله با فساد و ارتقای کارآمدی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000