ائتلاف آمریکایی: ماموریت ما در عراق از عملیات نظامی به پشتیبانی تغییر یافت

60b38c76a1932_60b38c76a1938 ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نبرد نیروهای آن در عراق از مقابله مستقیم با داعش به ارائه پشتیبانی به نیروهای محلی تغییر ماموریت داده‌اند.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی عنوان کرد که ماموریت نیروهای ائتلاف از مبارزه مستقیم به ماموریت حمایت از طریق ارائه مشورت و آموزش به نیروهای عراقی تبدیل شده است.

وی ادعا کرد: نیروهای ائتلاف بین‌المللی با دعوت رسمی دولت عراق در این کشور حضور دارند و به ارائه اطلاعات امنیتی، نظارت، عملیات شناسایی، ارائه خدمات لجستیک و مشورت به نیروهای عراقی به منظور از بین بردن عناصر داعش ادامه می‌دهند.

این مقام ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا گفت که این ائتلاف به نظارت بر برنامه‌های صندوق حمایت مالی از آموزش و تجهیز برای مبارزه با داعش ادامه می‌دهد و آمریکا نیز به پشتیبانی از نیروهای عراقی از طریق رایزنی، آموزش، سلاح و مهمات ادامه خواهد داد.

در آوریل گذشته، واشنگتن و بغداد در بیانیه‌ای مشترک در مورد تغییر نقش نیروهای ائتلاف از مقابله با داعش به نقش مشورتی و آموزشی به همراه عقب نشینی تدریجی نیروهای خارجی از عراق بر اساس جدول زمانی مشخص توافق کردند.

پست بعدی

بدهکارترین کشورهای جهان

ی مه 30 , 2021
چین کمترین نسبت بدهی به اندازه اقتصاد خود را در بین اقتصادهای بزرگ جهان دارد. طبق اعلام سایت بدهی آمریکا، تا پایان ماه می، ایرلند بیشترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی را در جهان داشته است؛ به گونه‌ای که این کشور اکنون بیشتر از هفت برابر اندازه اقتصاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000