آمار تکان‌دهنده از پوکی استخوان در زنان ایرانی

60acc208156e1_60acc208156e5 رییس مرکز تحقیقات استئوپروز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر شیوع بالای پوکی استخوان (استئوپروز) در کشور، گفت: ۸۰ درصد زنان ایرانی بالای ۷۵ سال به استئوپروز مبتلا هستند.

افشین استوار در نشست شبکه ملی تحقیقات پوکی استخوان کشور، افزود: در ۶۰ سالگی این عدد نزدیک به ۵۰ می رسد که نیمی از آنها مبتلا به این بیماری هستند و این موضوع نشان دهنده شیوع بسیار بالای پوکی استخوان است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به پوکی استخوان مبتلا هستند.

استوار تاکید کرد: قبلا گفته می شد از هر سه زن و هر پنج مرد بالای ۵۰ سال یک نفر به این بیماری مبتلا است که این آمار افزایش یافته و در حال حاضر از هر ۲ زن و هر ۴ مرد بالای ۵۰ سال یک نفر این بیماری را تجربه می کنند.

وی اظهار داشت: به عبارتی نیمی از زنان بالای ۵۰ سال شکستگی استئوپروز را تجربه می کنند که به نظر می رسد این موضوع از هر پیامد سلامت دیگری بروز بیشتری داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات استئوپروز خاطر نشان کرد: این بیماری به شدت کیفیت زندگی را کاهش می دهد یا سبب وابستگی افراد به دیگران می شود و در نتیجه ناتوانی ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: ۲۰ تا ۵۰ درصد موارد شکستگی لگن به مرگ منجر می شود و تحقیقات ما نشان داد که در کشور ما به ۵۰ درصد نزدیک تر است.

این محقق در باره شکستگی لگن در کشور گفت: این میزان در زنان ۱۵۷ نفر در یکصد هزار نفر و در مردان ۱۳۸ نفر در یکصد هزار نفر است که مقدار بسیار بالایی است.

پست بعدی

۲۰۸ فوتی جدید کرونا در کشور

س مه 25 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۰۸ تن به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون دو میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۹۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۷۰ هزار و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000