اتهام فرمانده سابق ناتو در عراق به فساد اخلاقی

60a38272a6c50_60a38272a6c53 فرمانده سابق ناتو در عراق به سوء رفتار جنسی متهم شد و به همین دلیل مجبور شد از مسوولیت نظامی خود در ارتش کانادا کناره‌گیری کند.

به گزارش شفق نیوز، وزارت دفاع کانادا اعلام کرد، ژنرال کانادایی دنی فورتین، فرمانده سابق ناتو در عراق در سال ۲۰۱۸ از مسوولیت نظامی خود کناره‌گیری کرد و اکنون در انتظار نتایج تحقیقات نظامی است که با وی انجام شده است.

وزارت دفاع کانادا جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما رسانه‌های کانادا اعلام کردند، تحقیقات شامل رفتارهایی می‌شود که ممکن است در اندازه نقض‌های جنسی باشد.

روزنامه "گلوبال اند میل" به نقل از منبعی نوشت، تحقیقات نظامی به ادعاها درباره سوء رفتار جنسی درباره حوادثی مربوط می‌شود که قبل از ژنرال شدن در سال ۲۰۱۵ رخ داد. این منبع گفت، زنی که علیه فورتین شکایت کرده، درخواست کرده اطلاعات محرمانه بماند و منتشر نشود.

دولت کانادا هنوز درباره این مساله اظهار نظر نکرده است اما اگر صحت این مساله تایید شود ارتش و دولت کانادا دچار مشکل خواهند شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ژنرال فورتین را نوامبر ۲۰۱۵ را تعیین کرد تا هماهنگی های لجستیک درخصوص واکسیناسیون کرونا را انجام دهد.

ژنرال فورتین علاوه بر حضور نظامی در عراق و مبارزه با داعش، در جنگ افغانستان هم حضور داشت.

اعتبار ارتش کانادا طی ماه‌های اخیر به دلیل اتهام افسران بارز خود به دست داشتن در نقض های جنسی مخدوش شده است.

وزیر دفاع کانادا در ماه آوریل دادستان کل سابق دادگاه بین المللی روآندا و یوگسلاوی سابق را به انجام تحقیقات مستقل داخل موسسه نظامی کانادا مامور کرد.

پست بعدی

اقدامات پلیس برای انتخابات/ استعلام سوابق کاندیداها انجام شده است

س مه 18 , 2021
رئیس پلیس پایتخت ضمن تشریح اقدامات پلیس برای انتخابات پیش رو گفت: استعلام سوابق تمامی کاندیداها انجام و به مراجع ذیصلاح اعلام شده است. سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات پلیس برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو گفت: اقداماتی که تا امروز انجام دادیم در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000