رگبار باران در نقاط مختلف / وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

60a3637269e18_2021-05-18_11-19 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۸ اردیبهشت) در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی و زنجان، برخی نقاط سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز در شرق تهران و سمنان، برخی نقاط اصفهان، غرب یزد، شمال و شرق فارس و برخی نقاط کرمان وقوع رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۹ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: طی روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی و آرام خواهد بود البته طی ساعات بعد ازظهر این روز در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: طی روز جمعه (۳۱ اردیبهشت) نیز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط زنجان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز شنبه (۱ خرداد) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط زنجان، برخی نقاط استان مرکزی، قزوین و شمال همدان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از بعد ازظهر امروز تا روز چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی و قم وزش باد پدیده غالب خواهد بود، گفت: گاهی سرعت باد افزایش خواهد یافت و منجر به خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد می‌شود همچنین از بعد ازظهر تا اواخر وقت امروز در بیشتر نقاط استان‌های غرب کشور وزش باد خواهیم داشت.

ضیاییان افزود: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ( ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد) در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: دمای هوا تا روزهای پایانی هفته در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد البته افزایش دما در شرق سواحل دریای خزر محسوس‌تر و بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) دمای هوا در شرق سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت همچنین از امشب تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و به‌ویژه بخش‌های مرکزی آن مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت) نیز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پست بعدی

کار کردن بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته مرگبار است!

س مه 18 , 2021
سازمان جهانی کار از افراد خواست در صورت دورکاری، برنامه کاری منظم خود را حفظ کنند. سازمان جهانی کار در گزارشی به تغییر عادات کاری در بسیاری از کشورهای جهان در نتیجه شیوع کرونا اشاره کرده و افزوده است پس از احیای اقتصادی این امکان وجود دارد که ادارات و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000