کرونا صنعت واکسن‌سازی کشور را رونق داد

609a3c07aa927_609a3c07aa92b رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما در ۱۰۰ سال اخیر توفیق چندانی در حوزه تولید واکسن نداشتیم اما به واسطه شیوع کرونا صنعت واکسن سازی کشور رونق پیدا کرد و تا فروردین سال آینده می‌توانیم ۱۹۷ میلیون دوز واکسن تولید ‌کنیم.

محمدرضا شانه‌ساز روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت با اشاره با اینکه ما در سخت‌‍‌ترین شرایط تحریم وارد فاز شیوع بیماری کرونا شدیم، اظهارکرد: دشمنان تصور می‌کردند که می‌توانند در این شرایط در حوزه سلامت و دارو ملت ایران را به زانو درآورند اما به یاری خداوند ما در این میدان هم توانستیم امید بدخواهان و دشمنان را ناامید کنیم.

وی افزود: ما از سال ۹۷ تاکنون در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی بسیار موفق عمل کردیم و تولید دارویی ما نسبت با سال ۹۲، با رشد ۹۲ درصدی همراه بوده است و همچنین در این سال‌ها واردات دارویی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه ارزبری دارو هم، ۱۰ درصد افزایش ارزبری برای تولید مواد اولیه و ۲۹ درصد ارزبری را در زمینه واردات دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل، داروهای طبیعی و شیرخشک کاهش دادیم.

این در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۷، ۷۵ درصد بازار دارویی در اختیار واردات و ۲۵ درصد در اختیار تولید بود، افزود: امروز ۸۸ درصد نیاز دارویی کشور در داخل کشور تولید و تنها ۱۲ درصد از خارج تامین می‌شود.

وی با تاکید براینکه تحریم‌ها برای این وضع شد تا صنعت دارویی ما را نابود کند، گفت: ما توانستیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و به جایگاه بهتری در این حوزه برسیم. در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز از روز اول ستاد مقابله با کرونا به کمک وزارت بهداشت آمد و در این زمینه اقدامات بسیار موثری صورت گرفت.

شانه‌ساز ادامه داد: امروز نیز در حوزه تولید واکسن بسیار موفق عمل کرده‌ایم، ما در ۱۰۰ سال اخیر توفیق چندانی در حوزه تولید واکسن نداشتیم اما به واسطه شیوع کرونا صنعت واکسن سازی کشور را رونق دهیم و تا فروردین سال آینده با همکاری پنج شرکت دارویی می‌توانیم ۱۹۷ میلیون دوز واکسن تولید ‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه همه این فعالیت‌ها در سایه بهره‌مندی از توان نیروی داخلی، دانش نخبگان و جوانانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند عملیاتی شده است، گفت: واکسن شاهراهی از مجموعه علوم است و تولید آن حساسیت بسیاری نسبت به سایر محصولات دارد بنابراین کشوری که بتواند واکسن تولید کند قطعا درحوزه پزشکی به جایگاه بالایی رسیده است.

پست بعدی

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار در ۲۰ استان

س مه 11 , 2021
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۰ استان هشدار داد و توصیه هایی را به کشاورزان، باغداران و … ارایه داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000