واکسن کرونا تزریق می کنید یا نه؟ / نیمی مخاطبان خبرفوری فعلا بنای تزریق واکسن ندارند!

6095ba1ce0efc_2021-05-08_02-37 نتایج یک نظرسنجی در سایت خبرفوری نشان می دهد حدود نیمی از مخاطبان خبرفوری، اعتمادی به واکسن های کرونا نداشته و فعلا بنای تزریق ندارند.

براساس این نظرسنجی که در سایت خبر فوری منتشر شده و بیش از 12هزار نفر در آن شرکت کرده اند، 35درصد مخاطبان علاقه ای به تزریق واکسن کرونا از خود نشان نداده اند و منتظر هستند تا نتایج تزریق واکسن بر روی دیگران روشن شود تا بعد درباره تزریق واکسن تصمیم بگیرند. در همین حال 12 درصد دیگر گفته اند که هیچگاه چنین واکسنی را تزریق نمی کنند. جمع این دو گروه می شود قریب به نیمی از رای دهندگان که اعتمادی به واکسن کرونا فعلا ندارند.

این نتایج نشان می دهد که حتی اگر دولت برای واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران گامی جدی بردارد، تردیدهایی جدی درباره استقبال از آن در بین مردم وجود دارد.

در این نظرسنجی البته 14 درصد مخاطبان گفته اند که هر واکسنی را تزریق می کنند، با این حال رقابتی هم بین واکسن داخلی و خارجی وجود داشته که نتایج جالبی دارد.

براساس این نتایج، 24درصد پاسخ دهندگان، گفته اند که تنها واکسن داخلی را تزریق می کنند و تنها 12درصد گفته اند واکسن غیرایرانی را ترجیح می دهند.

این به آن معنی است که از میان نیمی از مخاطبان که نظر مثبت به واکسن دارند، تعداد آنها که به واکسن بومی اعتماد دارند، بیش از آنهایی است که می خواهند واکسن وارداتی تزریق کنند.

این نظرسنجی درحالی انجام شده که در حال حاضر دولت تزریق واکسن را تنها برای کادر درمان و سالمندان آغاز کرده و هنوز راهی طولانی برای واکسیناسیون عمومی در پیش است. با این وجود نتایج نظرسنجی نشان می دهد که اگر دولت پیش از واکسیناسیون عمومی، گام های فرهنگی برای ترغیب به واکسیناسیون برندارند، معلوم نیست مردم از سیاست واکسیناسیون عمومی استقبال کنند.

نظر شما درباره واکسن کرونا چیست؟ آیا از جمله آن 50 درصدی هستید که به واکسن کرونا اعتماد دارید یا دسته دومی که ترجیح می دهید فعلا سراغ واکسن نروید؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

پست بعدی

وندی شرمن: تیم آمریکا در یک هتل است، نشست ایران و ۱+۴ در هتلی دیگر/ هنوز راه درازی برای پیمودن باقی مانده است

ش مه 8 , 2021
معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حصول پیشرفت‌هایی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین، پایتخت اتریش، اظهار داشت که هنوز راه درازی برای پیمودن باقی مانده است. وندی شرمن که در اندیشکده «آتلانتیک» صحبت می‌کرد، اظهارات خود تصریح کرد، من امیدوارم که بتوانیم به تفاهمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000