انتقاد فلاحتی از بسته بودن درهای مساجد؛ انگار برخی‌ها صدای ما را نشنیده‌اند!

608bfe6ed14ad_608bfe6ed14b0 با وجود لغو نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، در برخی دیگر از شهرها نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ائمه ‌جمعه خطبه‌های خود را ایراد کردند.

در هفته‌های اخیر برخی از شهرها شاهد برپایی نماز جمعه بودند؛ ائمه جمعه نیز در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله انتخابات، معیشت مردم، دغدغه آب برای کشاورزان، روز معلم، ماه رمضان، معضل کرونا و تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و مذاکره با آمریکا اشاره کردند.

سیاست ایران راستی آزمایی وعده‌ها در برجام است

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در پیام خطبه نماز جمعه رشت که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور نمازگزاران برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن روز بزرگداشت کار و کارگر اظهار کرد: کارگران نقش بزرگی در حوزه صنعت و تولید دارند که همواره مشکلاتی د ارند و مسؤولین باید با برنامه و تلاش مضاعف مشکلات این قشر عزیز و ارزشمند جامعه را برطرف کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم گفت: امام خمینی (ره) درباره نقش معلم می‌فرمودند که شغل معلمی شغل انسان‌سازی یعنی شغل انبیاست که نشان از جایگاه والای معلمی در جامعه دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به نزدیکی لیالی قدر و شهادت امام علی علیه‌السلام بیان کرد: درهای مساجد باید به روی مردم باز باشد و باتوجه تأکیدات نسبت به این موضوع، انگار برخی‌ها صدای ما را نشنیده‌اند، درهای مسجد را به روی مردم باز کنید رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار قرار داده و مدت حضور را کاهش دهید اما با بستن درهای مساجد، مانع برکات به جامعه نشوید.

فلاحتی یکی از بزرگ‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی را از بین بردن حکومت شاهنشاهی و تبدیل آن به حکومت مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود: تغییر حکومت از شاهنشاهی به مردم‌سالاری دینی در جهان نقش بسزایی داشته پس طبیعی است کسانی که می‌خواهند در کشور مسؤول شوند باید از یک سری شرایط ویژه برخوردار باشند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند باید از یک سری شایستگی‌هایی برخوردار باشند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید درد کشور و درد مردم را بفهمد، دنبال اشرافی گری نبوده و باایمان، عدالت‌طلب و دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد، از خط فتنه ۸۸ نباشد و همچنین به جوانان اعتماد و به قدرت داخلی اعتقاد داشته باشد.

انتقاد فلاحتی از بسته بودن درهای مساجد؛  انگار برخی‌ها صدای ما را نشنیده‌اند!/امام جمعه یزد:با پیشگام بودن در اقتصاد مذاکره کنندگان بهتر پیش می‌روند

خطیب جمعه رشت با اشاره به ادامه‌دار بودن نشست‌های برجامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هیچ عجله‌ای برای برجام و برگشت به آن نداریم اما انگار عده‌ای عجله دارند و به دنبال نتیجه گرفتن از نشست‌های برجامی هستند.

فلاحتی با بیان اینکه برخی‌ها با نگاه خوش‌بینانه فکر می‌کنند حتماً از نشست‌های برجامی نتیجه می‌گیرند، گفت: با خوش‌بینی کاذب و بزرگنمایی مشکلات می‌خواهند القا کنند که تنها مشکلات اقتصادی کشور بحث تحریم‌هاست گرچه شکی بر اثردار بودن تحریم‌ها نیست اما بیشترین آسیب اقتصادی کشور مربوط به ضعف مدیریت داخلی بوده و مسئله مرغ، تخم‌مرغ و سیمان مربوط به ضعف درونی است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که به نشست‌های برجامی می‌روند مراقب باشند تا نشست‌ها را فرسایشی نکنند، سیاست ایران راستی آزمایی وعده‌های آن‌هاست اما آن‌ها مدعی هستند که باید راستی آزمایی کنند بدانند که نمی‌توانند ما را به سخره بگیرند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به مسائل مربوط به کرونا و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: نکاتی را از روی نصیحت به مسؤولین ستاد ملی کرونا بیان می‌داریم اینکه معلوم نیست این ویروس منحوس تا کی در دنیا باقی می‌ماند حتی پس از واکسن هم نه از بین رفتن کامل آن قطعی نیست پس باید با رعایت پروتکل‌ها، کنار آمدن با این ویروس را در پیش بگیریم.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از قرنطینه‌های طولانی که منجر به تعطیلی مشاغل آزاد و آسیب جدی اقتصادی به اصناف شده است، تصریح کرد: اسلام عزیز پیش از دستورالعمل‌های بهداشتی قوانین قواعد بهداشتی را آموزش داده که اگر آن‌ها را ترویج کنیم در مقابل بسیاری از بیماری‌ها خود را در امان نگه داشتیم رعایت بهداشت بیش از تعطیلی مداوم اصناف مؤثر خواهد بود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه هنوز بشر راه‌حل دقیقی برای حل مشکل پیدا نکرده و معلوم هم نیست کی پیدا خواهد کرد، گفت: این بیماری علاوه بر مسائل اقتصادی بل بستن مساجد و نمادهای مذهبی، سلامت روح و روان جامعه را نیز مورد آسیب قرار می‌دهد انتظار می‌رود مسؤولین محترم ستاد ملی مقابله با کرونا به‌سلامت روح و روان جامعه نیز بیندیشند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فصل کشاورزی و مشکلات کشاورزان به‌ویژه در حوزه آب افزود: به کشاورزان و مدیران آب و توصیه می‌کنم که آب را دقیق و هوشمندانه رصد کرده و شیوه درست آن را به مردم بیاموزند اگرچه با رهاسازی آب بخشی از مشکلات کاهش یافت اما نابسامانی هنوز وجود دارد و متولیان باید به داد کشاورزان برسند.

وی با اشاره به زحمات کار کشاورزان گفت: کشاورزان انسان‌های زحمتکشی بوده و مشکلات را می‌دانند و اگر بدانند مسؤولان صادق‌اند اعتماد می‌کنند اما اگر بیندیشند که مسؤولان صادق نبوده بی‌اعتماد می‌شوند.

مردم در برابر مکر دشمنان هوشیار باشند/همبستگی رمز عبور از فتنه‎‌ها

آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر اظهار کرد: ثواب عبادت در شب قدر از فضیلت هزار ماه عبادت بیشتر است و درک حقیقت شب قدر غیر از اولیای خاص و ائمه اطهار(ع) برای کسی میسر نیست.

وی با اشاره به آیه وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ سوره قدر عنوان کرد: خدا در این آیه به پیامبر (ص) خطاب می‌کند که «و چه می‌دانی شب قدر چیست» و این عظمت شب قدر را می‌رساند که خدا حتی به پیامبر خود که تمام قرآن را بر قلب او نازل کرده، می گوید تو چه می‌دانی که شب قدر چیست.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم بهره کافی از شب‌ با عظمت قدر که شب برنامه‌ریزی و تعیین مقدرات آینده است را ببریم و عظمت و بزرگی این شب را از دست ندهیم زیرا ملائکه در این شب نازل می‌شوند و اعمال مردم را بررسی می‌کنند و تقدیرات آینده مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه ما به خداوند متعال و توجه به تکلیفمان در این شب‌ها می‌تواند به مقدرات ما کمک کند و با توجه به اینکه شب قدر، شب امام زمان(عج) است، باید با توسل به آن حضرت و واسطه قرار دادن ایشان نزد خداوند متعال، از خدا بخواهیم که مقدرات خوبی برای همه ما رقم بخورد.

استغفار بهترین دعای شب‌های قدر

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، یکی از شب‌های 19، 21 و 23 شب قدر است، بیان کرد: بر اساس برخی از روایات و برخی از رهنمودهایی که معصومین(ع) کرده‌اند، به احتمال زیاد شب بیست و سوم ماه رمضان شب قدر است که باید در این شب‌ها به ویژه شب بیست و سوم، دعا و استغفار بسیار داشته باشیم و برای خود و همه بندگان خود طلب آمرزش کنیم و برای اسلام و رد شدن توطئه دشمنان اسلام و انقلاب و شیعیان دعا کنیم و به شکل ویژه به استغفار توجه کنیم زیرا عمل استغفار بارها در قرآن مورده تاکید و سفارش قرار گرفته است.

انتقاد فلاحتی از بسته بودن درهای مساجد؛  انگار برخی‌ها صدای ما را نشنیده‌اند!/امام جمعه یزد:با پیشگام بودن در اقتصاد مذاکره کنندگان بهتر پیش می‌روند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به آیه وَیَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا وَیَزِدْکُمْ قُوَّةً إِلَیٰ قُوَّتِکُمْ وَلَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِینَ سوره هود که می‌فرماید: و ای قوم، از خدای خود آمرزش طلبید و به درگاه او توبه کنید تا از آسمان بر شما رحمت فراوان نازل گرداند و بر قوت و توانایی شما بیفزاید، و زنهار به نابکاری و عصیان روی مگردانید، افزود: استغفار بهترین دعایی است که می توانیم در حق خود و دیگران داشته باشیم.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) بیان کرد: مولا علی(ع) مظلوم تاریخ است و با وجود اینکه بیشترین حمایت را از پیامبر و اسلام داشت، در طول تاریخ اسلام بیشترین ظلم به او شد و در این شب‌ها باید ایشان را واسطه و شفیع نجات امت نزد خداوند متعال قرار دهیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، افزود: شهید مطهری انسانی فیلسوف، از خودگذشته و تندیس علم و دانش و تقوا بود و در دانشگاه‌ها جوانان را متوجه اسلام کرد.

وی عنوان کرد: شهید مطهری علم به راستی داشت یعنی علم همراه با تقوا، روحیه الهی، اخلاص، خدمت و دلسوزی داشت و فارغ از حب و هوای ریاست همواره برای اسلام و مسلمین دلسوزی کرد و به محض اینکه متوجه بدعت و آسیبی در جامعه می‌شد، بلافاصله در باب امر به معروف و نهی از منکر، دفاع می کرد و حتی کتاب می نوشت و همواره در صدد دفاع از تقوا و حقایق اسلام و انقلاب بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست و علمی که ارث انبیاء الهی است باید همراه با معنویت، تقوا و زنده کردن فطرت انسان باشد نه اینکه تنها به حفظ دروس و یاد گرفتن فرمول‌ها خلاصه شود، تاکید کرد: معلمان ما نیز که مسئولیت تربیت فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند باید با تأسی از شهید مطهری برای اسلام و انقلاب دل بسوزانند و به همراه علم آموزی، اندیشه و تفکر و تدین را در فرزندان این کشور تقویت کنند و فطرت خدایی را در آنها زنده و تقوا را تقویت و بصیرت و آگاهی را در ضمیر آنها روشن کنند تا فرزندان ما در برابر این همه آسیب فضای مجازی و فتنه‌های دشمنان، آبدیده شوند.

ناصری در مورد انتخابات نیز بیان کرد: باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم زیرا توطئه‌های دشمن از شرق و غرب آغاز شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که این انتخابات به درستی برگزار نشود و با تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران، می‌خواهند اعتماد به نفس را از مردم و مسئولان بگیرند تا با ضعیف نشان دادن آنها، به مقصد خودشان برسند.

وی با اشاره به فتنه انگیزی‌هایی که غربی‌ها در برجام دنبال می کنند، عنوان کرد: همه ما باید به نحوی عمل کنیم که هیئت مذاکره کننده بتواند قوی ایستادگی کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئله انتخابات را نباید به برجام گره بزنیم و نباید به بهانه انتخابات در انجام مذاکرات عجله کنیم و طرف‌های مذاکره نیز از این شتاب به نفع خود استفاده کند.

ناصری یادآور شد: می‌بینیم که غربی‌ها ملاحظه هیچکس را نمی‌کنند و تنها به اهداف خود چشم دارند و تلاش آنها این است که روحیه عدم مشارکت را در مردم ایجاد کنند اما همه باید مراقب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم و ماجرای جنگ صفین دوباره در تاریخ تکرار نشود.

مراقب باشیم ماجرای جنگ صفین دوباره تکرار نشود

وی با اشاره به ماجرای جنگ صفین بیان کرد: جنگ پیروز بود و مالک اشتر در قله قرار گرفته بود اما با توطئه امثال عمر و عاص و بر سر نیزه کردن قرآن‌ها و امر را بر مردم مشتبه کردن، بر حضرت علی فشار وارد شد و با قضاوت‌های نادرست و ایجاد اختلاف، اسلام را تضعیف کردند و دشمن خودش را پیروز میدان تلقی کرد و بی‌بصیرتی‌های اطرافیان و تندروی‌های خوارج باعث شد که مکر و حیله دشمن اثرگذار و در لشکریان حضرت علی(ع) اختلاف ایجاد شود و ایشان نتوانست آنطور که مدنظرشان بود، ریشه فتنه را از بین ببرند.

ناصری تصریح کرد: اکنون نیز اگر رهبری را تحت فشار قرار دهند و ندانسته برخی کارها انجام گیرد، همان مسئله جنگ صفین دوباره تکرار می‌شود و باید مراقب باشیم که تاریخ تکرار نشود.

امام جمعه یزد ادامه داد: صهیونیست‌ها می خواستند کاری کنند که ایران در مذاکرات احساس ضعف کند بنابراین دست به اقداماتی از جمله توطئه نطنز زدند اما خوشبختانه آنطور که می خواستند پیش نرفت و اکنون شرایط به نحوی پیش رفته که حتی عربستان هم خواهان مذاکره ایران است زیرا عربستان نیز در منطقه دچار مشکل شده و گنبد آهنین او نیز شکسته است.

وی تاکید کرد: ایران باید در این شرایط قوی باشد و با شناخت درست از دشمن و آگاهی از توطئه‌های آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها، پاسخی محکم به آنها بدهد که قوی‌ترین پاسخ به آنها، حفظ همبستگی است.

ناصری اظهار داشت: گروه‌های جهادی حرکات جهادی را جدی‌تر آغاز و به مردم خدمت کنند و مدیران نیز با تلاش و جدیت بیشتری فعالیت کنند و به بهانه نزدیک شدن به انتخابات، سست نشوند و تا آخرین روز تصدی مسئولیت خود، کار و تلاش کنند.

وی بر تقویت علم و دانش بنیان کردن صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: باید قدرت خود را حفظ و تقویت کنیم و در مسائل اقتصادی پیشگام باشیم تا مذاکره کنندگان نیز با قدرت پیش بروند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: هرگز نباید از آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها بترسیم و بدانیم که اگر متحد و جدی باشیم و اگر نخبگان و دانشمندان و جوانان ما به میدان بیایند و مدیران ما مدیریت جدی داشته باشند، می‌توانیم به رشد واقعی دست پیدا کنیم و در چنین شرایطی تحریم آسیبی به ما نمی‌زند.

وی عنوان کرد: وقتی با اتکا به خدا و قدرت مردم و زیر چتر ولایت حرکت کنیم، خداوند متعال نیز به ما کمک می کند همانگونه که در طول این 40 سال با نظر لطف الهی، انواع توطئه‌ها را از سر گذراندیم اما شرط آن، حفظ وحدت و همبستگی و توکل به خدای متعال است.

ناصری از مسئولان نیز خواست با دقت در امور، از اشتباه و انجام کارهای نسنجیده پرهیز کنند زیرا این اشتباهات به مردم ضرر می‌زند.

وی اظهار امیدواری کرد: ایران اسلامی و انقلاب و حکومت مجاهدانه و مبارزانه و فراگیر داشته باشیم و با آبادانی ایران، انقلاب را به نقطه اوج برسانیم زیرا به فرموده امام راحل این انقلاب، شروع انقلاب حضرت مهدی(عج) است بنابراین باید مراقب باشیم که در این انقلاب کارشکنی و کوتاهی نکنیم.

بزودی شاهد پایان حاکمیت غرب زدگان در کشور هستیم

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین پخش می شود، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و روزه، گناهان را می سوزاند و محبت بین بنده و خدا در این ماه مبارک، در حرارت و گرمای لطف خداوند نسبت به بندگان می تواند تحکیم بخشیده شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوب در ماه مبارک رمضان، کمک به ایتام و نیازمندان است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت برای نشان دادن جلوه های بندگی است و هر چه انسان هنر بندگی دارد، در این ماه می باید دار و ندارش را نشان دهد و خودش را محک بزند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اینکه یک آیه قرآن در این ماه ثواب کل قرآن را دارد، یعنی ثواب بیش از 6 هزار آیه قرآن؛ ثواب هر عبادتی در این ماه چندین برابر نزد خداوند ثواب دارد و شیاطین در این ماه قل و زنجیر شده اند تا بندگان هنر بندگی را به خوبی به نمایش بگذارند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در هر ماه رمضانی، محصول سال خود را می باید به نمایش بگذاریم و نسبت به نماز، قرآن و اعمال عبادی مراقبت و بررسی داشته باشیم تا در همه مسائل زندگی، به کمال بندگی دست یابیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و سفارش شده در ماه مبارک رمضان دست‌گیری از فقراست، اضافه کرد: رسول خدا(ص) سفارش ویژه ای برای فقرا کرده اند و در باب افطاری دادن سفارش ویژه کرده اند و از هر راهی اطعام و اکرام را مطرح می کنند و در تعقیب نمازها در ماه رمضان توجه به فقرا و شفای مریض را می خواهیم.

آیت‌الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، عنوان کرد: خداوند قرآن را در ماه مبارک رمضان نازل کرده است و در حدیث داریم ماه رمضان بهار قرآن است و قرآن بهار دلهاست. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر می خواهید دلهایتان پاییزی نباشد و نشاط بهاری داشته باشد، با قرآن انس داشته باشید تا از نگرانی و استرس دور شوید و همواره نشاط داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: وقتی سرزمین دلها با نهال های قرآنی که همان آیات قرآن است، انس پیدا کند، باغ هایی می شوند که شاخه های درختانش در هم تنیده هستند و این درکِ از قرآن در ماه مبارک رمضان ایجاد می شود و لازم است در ماه رمضان بکوشیم و دعا کنیم تا رفاقتمان با قرآن برقرار شود.

وی با بیان اینکه ما یک شب قدر داریم، اظهار کرد: در روایات مشخص و واضح و بدون شک و تردید هر چه می بینیم یک شب قدر است و اگر در بعضی جاها لیالی آمده به بیانی لیله القدر در طول عمر ماست و در چنین فضایی لیالی مطرح شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما برای مسائل مختلف سال در نظر گرفته ایم، مثلا سال خمسی و سال تجاری؛ برای انسانیت هم سال داریم که از لیله القدر آغاز می شود و تا لیله القدر سال بعد ادامه می یابد و ماه مبارک رمضان نگین لیله القدر را در خود دارد و لازم است در این شب گذشته و آینده خود را بررسی و برنامه‌ریزی و تلاش کنیم لیله القدر را درک کنیم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: لیله القدر شب نزول قرآن است و خدا فرموده چه می دانید لیله القدر چیست و چه عظمتی دارد، این یک شب از هزار ماه بالاتر است و برکاتش از تمام عمر یک انسان بیشتر است.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو عنوان کرد: یکی از مناسبت ها جنگ بدر در سال دوم هجری است. در این جنگ کفار قوت و قدرت مسلمانان را به خوبی مشاهده کردند و در این جنگ عده ای کشته و عده ای به اسارت گرفته شدند و حرکت عزت و اقتدار دینی در جنگ بدر آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) در شب نوزدهم ماه رمضان و در مسجد کوفه اظهار کرد: امام علی(ع) امامی مظلوم بود همواره در مسیر خدمت به بندگان خدا بود و همه زیبایی های عالم آفرینش در وجود حضرت جلوه گر بود.

امام جمعه قزوین افزود: هر چه در وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) می بینیم، حسن، جمال، بندگی، عبودیت و انسانیت است. حضرت می فرمایند برخی از ترس عبادت می کنند که عبادتشان، عبادت بردگان است، برخی برای بهشت عبادت می کنند که عبادتشان همانند کار تجار و بازرگانان است، برخی برای محبت خداوند را عبادت می کنند که بهترین نوع عبادت است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در باب حمایت از فقرا و محرومان همواره تأکید ویژه داشت و در جهاد فی سبیل الله خطبه مخصوصی دارند و فرمودند اگر قومی اجازه دادند دشمن به کوچه های آنها آمدند، خوار خواهند شد و ما نیز نباید اجازه دهیم چشم های الکترونیکی دشمنان در سری ترین مراکز فناوری ما نصب شود و توسط جاسوسانشان زمینه خرابکاری را فراهم کنند.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: در هر شرایطی می شود وظیفه خود را در باب لیله القدر انجام دهیم و خودمان را از این شب با عظمت محروم نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت شهید مطهری گفت: در این ایام روز معلم را در پیش داریم که به همه معلمان عزیز و زحمت کش تبریک عرض می کنم. کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام» و «سیری در نهج البلاغه» را در این ایام مطالعه کنیم.

وی بیان کرد: شمار مبتلایان به کرونا متأسفانه افزایش یافته است و لازم است بیشتر مراقبت کرده و کادر درمان را حمایت کنیم و برای این عزیزان دعا می کنیم تا همواره سلامت و موفق باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به افشای فایل صوتی مصاحبه جنجالی وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد: آن چیزی که در دلشان بود را رو کردند و دلبستگی و وابستگی ذلت باری که همواره نسبت به آمریکا داشتند در صحبت های ایشان به خوبی مشخص شد.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: ان‌شاءالله بزودی شاهد پایان حاکمیت غرب زدگان در کشور باشیم و مردم شیرینی عزت و اقتدار را با دولتی جوان و انقلابی و قرآنی بچشند.

انتخابات یکی از سرنوشت سازترین رویدادهای سیاسی کشور است

حجت الاسلام حسینی نسب ظهر امروز در خطبه مجازی نماز جمعه این هفته که بخاطر تعطیلی نمازهای جمعه، جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، با توصیه به رعایت تقوای الهی، از ماه رمضان به عنوان ماه تقوا و استغفار یاد کرده و با بیان اینکه استغفار و توبه عامل آمرزش انسان است، اظهار کرد: انسان می‌تواند با استغفار خود را خوش بو و بوی متعفن گناه را از خود دور کند.

امام جمعه سلطانیه به فضایل شب‌های قدر اشاره کرده و با تصریح به اینکه شب‌های قدر، ساعات و لحظات کیمیایی و عصاره ماه رمضان و شب تقدیر است، گفت: شب قدر شب معامله و آشتی با خدا و شب نزول قرآن و ولایت است و اگر قرآن و ولایت تنزل پیدا نمی‌کردند دست کسی به آنها نمی‌رسید.

وی به برگزاری مراسم شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: از ستاد کرونای شهرستان انتظار بود همانطور که مساجد را با مجوز ستاد کرونای کشور تعطیل می‌کند، برای برگزاری مراسم شب‌های قدر نیز که با مجوز برگزار خواهد شد، جلسه‌ای برگزار می‌کرد و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت و خود اعضای ستاد کرونا هم در مساجد حضور پیدا می‌کردند.

حسینی نسب با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی(ع) به منشور حکومت حضرت امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: معنویت و عدالت و مبارزه با فساد از منشور حکومت علوی بود.

امام جمعه سلطانیه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را یادآور شده و با تصریح به این که انقلاب اسلامی، مدیریت کشور را از یک حکومت استبدادی و فردی به یک حکومت مردمی و مردمسالاری تبدیل کرد و مردم حاکم بر سرنوشت کشور هستند و البته ممکن است خوب انتخاب کنند و یا بد، گفت: انتخابات یکی از سرنوشت سازترین رویدادهای سیاسی کشور و نشانه مردمسالاری دینی است.

وی با انتقاد از افرادی که در ایام انتخابات دوقطبی‌های کاذب ایجاد می‌کنند تا اذهان عمومی را مشوّش کنند و به منافع حزبی و گروهی خود برسند، ادامه داد: دو قطبی‌های، جنگ یا امنیت، آزادی یا دیوار کشی، جنگ یا مذاکره توسط غربگرایان در انتخابات قبلی ایجاد شد.

حسینی نسب با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، تصریح کرده است: انتشار این صوت که باعث سوءاستفاده دشمنان شده، هم خلاف واقع بوده و هم خلاف منافع ملی که وزیر خارجه باید حافظ آن باشد.

امام جمعه سلطانیه این اقدام را نیز ایجاد دو قطبی جدید در آستانه انتخابات دانست و با تصریح به اینکه دو قطبی سازی عرصه میدان و عرصه دیپلماسی کاملا اشتباه است، افزود: قدرت و اقتدار در عرصه میدان، پشتوانه قوی برای پیشبرد اهداف دیپلماسی است.

حسینی نسب با تصریح به اینکه همچون سردار بی‌بدیل دلها و محور مقاومت هم باید مرد میدان بود و هم مرد دیپلماسی، ادامه داد: جهاد گمنامانه و مقتدرانه او تهدیدهای بسیاری را از سر ایران و منطقه و حتی جهان دور کرد و تدابیر کم نظیر او علاوه بر معرفی او به عنوان یک ابَر فرمانده، از وی یک دیپلمات کارکشته و بی‌نظیر ساخت که شگفتی سیاستمداران برجسته جهان را برانگیخت.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دو قطبی واقعی، دو قطبی عدالت و فساد است، گفت: هر کاندیدایی که با شعار عدالت و مبارزه با فساد (در همه ابعادش) وارد انتخابات شود، دولت او دولت حزب‌اللهی خواهد بود.

امام جمعه سلطانیه به مسئله بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی در هیأت اجرایی و نظارت اشاره کرد و با تصریح به اینکه تایید صلاحیت افراد ناصالح و رد افراد صالح هر دو حق‌الناس است، گفت: تایید یا رد صلاحیت فامیلی، قبیله‌ای یا از روی غرض شخصی یا حزبی و نه مستند، حق الناس است و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی باید به این مسئله ورود جدی کند.

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم و تشکر از معلمان گفت: معلمان انسان سازند و این بیانگر وظیفه سنگین معلمان است.

پست بعدی

تأثیر هوش بر موفقیت تحصیلی افراد

ج آوریل 30 , 2021
موفقیت تحصیلی و هوش رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. شخصی که از هوش بالایی برخوردار است در صورت مساعد بودن شرایط محیطی و انگیزه کافی برای مطالعه، در زمینه تحصیلی پیشرفت زیادی خواهد کرد. رابطه مستقیم هوش و موفقیت تحصیلی بدان معنا نیست که اگر شما در زمینه تحصیلی موفق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000