از خرداد تا آذر ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی به ایران ارسال خواهد شد / اجرای این قرارداد از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

608a606550e88_608a606550e8c سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه از دهم خردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود گفت: بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن،در فاصله خرداد تا آذر سال جاری به ایران ارسال خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

جلالی گفت: طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال هفتمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۷۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

سفیر ایران همچنین از نهایی شدن طرح تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران خبر داد و گفت: دو شرکت ایرانی سلول‌های تولید واکسن را با موفقیت کشت کرده‌اند و بزودی تولید مشترک آغاز خواهد شد.

گفتنی است یک هفته پس از ارسال ششمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، محموله هفتم واکسن نیز به میزان ۱۰۰ هزار دوز که روز چهارشنبه تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شده بود، امروز پنجشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان راهی تهران شد.

پست بعدی

کاروان لجستیک آمریکا در بغداد هدف قرار گرفت

پ آوریل 29 , 2021
منابع آگاه از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک آمریکا در بغداد خبر دادند. کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، در خبری فوری نوشت که یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در بغداد، هدف قرار گرفت. طی ماه‌های اخیر حملات مشابه متعددی علیه کاروان‌های نظامی و لجستیکی آمریکا در عراق روی داده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000