حضور نظامی رو به فزونی روسیه در شمال سودان

6085758094c88_2021-04-25_18-28 منابع نظامی آگاه از افزایش حضور نظامی روسیه در شمال سودان ورود یک کشتی شناسایی این کشور به بندر پورت سودان طی چند روز آتی خبر دادند.

منابع نظامی آگاه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کردند که یک کشتی شناسایی روس طی چند روز آتی وارد بندر پورت سودان واقع در شمال سودان می‌شود.

این منابع در ادامه گفتند که هفته‌های گذشته شاهد حضور نظامی قابل توجه روسیه در پایگاه فلامینگو در شمال شهر پورت سودان بوده‌اند.

طبق گفته این منابع، حدود ۷۰ تن از اعضای نیروی دریایی روسیه از جمله ۱۰ افسر، به طور دائم در این پایگاه مستقر هستند و این نیروها همچنین تجهیزاتی از جمله سکوی پرتاب موشک، ناو و یک رادار را در این پایگاه مستقر کرده‌اند.

روسیه در تلاش برای توسعه حضور نظامی فرامنطقه‌ای، اواسط آذر ماه گذشته یک توافقنامه ۲۵ ساله را با سودان برای ساخت یک پایگاه دریایی در این کشور امضا کرد. طبق این توافق روسیه می‌تواند علاوه بر ساخت یک پایگاه دریایی چهار فروند ناو از جمله کشتی اتمی خود را در بندر پورت سودان مستقر کند.

پست بعدی

امسال گام‌های بلندی در راستای استقرار عدالت و رفاه اجتماعی برداشته شود

ی آوریل 25 , 2021
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از تحقق ۹۵درصدی اهداف کمی این شرکت در زمینه‌های مختلف در سال جهش تولید خبر داد. غلامعباس حسینی گفت: در سال 99 با توجه به اهداف کمی مشخص شده از سوی شرکت ملی گاز برای شرکت گاز استان فارس، جذب 66 هزار مشترک جدید تعریف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000