روسیه: نشانه‌های مثبتی از مذاکرات وین دیده می‌شود

607d3189a5d13_607d3189a5d17 سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز از توافق ایران و عراق استقبال و آن را تحولی مثبت خواند.

میخائیل اولیانوف در توییتی با نقل خبر توافق آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در عراق، نوشت: این یک تحول مثبت از منظر مذاکرات جاری در وین است که هدف آن برقراری اجرای کامل برجام از جمله برداشتن تحریم های آمریکا است.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با تشریح توافق ۱۰ بندی تهران و بغداد برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده، گفت: به سرانجام رساندن این روند به حدود یک ماه زمان نیاز دارد تا وضعیت معاملات در شرایط عادی قرار بگیرد.

«حمید حسینی» با بیان اینکه در اسفندماه سال ۹۹ مسئولان دو کشور در مصاحبه هایی به طور رسمی از پرداخت بدهی ها عراق به ایران خبر دادند، اظهار داشت: این کشور معافیت‌هایی در زمینه بازگشت پول های بلوکه شده ایران دریافت کرده است و می تواند فارغ از تحریم ها بدهی های خود را به ایران پرداخت کند.

«عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی، حجم منابع ارزی ایران در عراق را حدود پنج میلیارد دلار اعلام کرده است.

پست بعدی

غوغایی که ربنای شجریان باعث شد کمتر به گوش رسد

د آوریل 19 , 2021
مناجات «مثنوی افشاری» با صدای محمدرضا شجریان یکی از آثار ماندگاری است که ماه رمضان را در یاد و خاطر مردم زنده می‌کند. این اثر که بر اساس موسیقی دستگاهی ایران اجرا شده به نوعی زیر سایه دعای ربنا اثر دیگر شجریان مانده است. ادبیات کهن ایران به واسطه شاعرانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000