ساخت موادی برای خالص سازی مشتقات نفت و گاز

607c651ba7e02_2021-04-18_21-28 مدیر تحقیقاتی یک شرکت دانش بنیان گفت: غربالگری‌های مولکولی از نظر کیفیت قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

ابوالفضل بیابانی مدیر تحقیقاتی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگویی، درخصوص غربال‌های مولکولی اظهار کرد: شرکت ما محصولات دانش بنیانی بسیار زیادی را تا به امروز تولید کرده است که غربال‌های مولکولی یکی از این محصولات خواهد بود.

او افزود: از غربال مولکولی برای حذف برخی از ناخالصی‌های موجود در نفت وگاز خالصی که از داخل زمین استخراج می‌ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت طبیعی هنگام استخراج نفت و گاز ناخالصی‌هایی از قبیل ترکیبات گوگردی، جیوه و آب با نفت و گاز ترکیب می‌شوند که آسیب‌های را هم برای افراد و هم برای تجهیزات صنعتی به همراه دارد. به عنوان مثال ترکیب گوگرد با گاز طبیعی به شدت خطرناک خواهد بود و یا براثر ترکیب آب با گازخطر یخ زدگی خطوط انتقال گاز را خواهیم داشت.

بیابانی تصریح کرد: مولکول ارسیو‌ها در پالایشگاه‌های نفت و گاز به عنوان جاذب عمل می‌کنند و ناخالصی‌هایی از قبیل آب، گوگرد و جیوه را از نفت و گاز جدا می‌کنند. زیرا هرکدام از ترکیبات نفت و گاز استفاده‌های خاص خود را دارند به عنوان مثال متان که یکی از ترکیبات گاز است فقط برای مصرف خانگی استفاده می‌شود و اتان، پروپان و بتان مصرف خانگی ندارند که با استفاده از این محمصول به راحتی این جداسازی انجام خواهد شد.

بیابانی تصریح کرد: تشخیص شرکت ما ساخت جاذب ها، مولکول ارسیو‌ها و کاتالیست‌هایی است که برای خالص سازی جریان‌های هیدروکربنی ومشتقات نفت و گاز به حساب می‌آید.

او بیان کرد: تا چند سال اخیر ما صرفا وارد کننده این محصولات از کشور‌های اروپایی بخصوص چین بوده ایم و تولیدی در این زمینه نداشته ایم، اما خوشبختانه امروزه در این حوزه پیشرفت‌های بسیار زیادی را داشته ایم به گونه‌ای که ۹۰ درصد محصولات موجود در بازار تولید داخلی هستند همچنین شرکت ما دومین شرکت ایرانی است که در زمینه ساخت این مواد فعالیت می کند.

مدیر تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان گفت: محصولات ما از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی در دنیا هستند و سالیانه حدود ۱۰ میلیون دلار بابت تولید داخلی این محصول از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

بیابانی در نهایت افزود : کشور‌های عراق، ارمنستان، آذربایجان وترکیه پایگاه‌های صادراتی ما هستند هرچند باتوجه به تحریم‌ها صادرات بسیار مشکل است، اما خوشبختانه ما در این زمینه هم موفق عمل کرده ایم.

پست بعدی

سُکانداران سریال های رمضان را بیشتر بشناسید

د آوریل 19 , 2021
در میدان رقابت سریال‌های رمضانی، نام دو کارگردان کهنه کار و باسابقه، به همراه یک کارگردان کم تجربه تر به چشم می‌خورد که هر سه با ساخت آثار ملودرام به تلویزیون آمده‌اند. تلویزیون در شب‌های رمضان ۱۴۰۰، سریال های «احضار»، «یاور» و «بچه مهندس ۴» را در حال پخش دارد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000