عیدی دردناک در نوروز سال ۶۱

607338ee66a46_607338ee66a48 زمانی که سال نو شد و بهار طبیعت به زمستان اردوگاه پا گذاشت، برادران صمیمانه یکدیگر را در آغوش گرفتند و سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند. بعد یکی از برادران به نام میرزائی گفت: «بهتره به‌یاد شهدای گلگون‌ کفن‌مان، سرود ملی بخونیم …»

محمود راز قندی از جمله آزادگان دوران دفاع مقدس، خاطره‌ای کوتاه از یکی از نوروزهای دوران اسارتش روایت می‌کند:

«بسیار غمگین‌تر از همیشه می‌رفتیم به استقبال عید نوروز سال ۱۳۶۱. حاج‌آقا ابوترابی و ۱۴ افسر و خلبان را برده بودند به بغداد برای بازجویی. حال بچه­‌ها حسابی گرفته شد.

همگی در آسایشگاه دعای توسل زمزمه می‌کردند. دعای‌مان کارگر افتاد و برادران‌مان درست شب عید برگشتند به اردوگاه. شادی به اردوگاه برگشته بود. یکی از بچه‌ها برای این‌که روحیه بچه‌­ها را شاد نگه دارد، سفره هفت‌سین چید. سفره‌ای متفاوت از سکه، ساعت، سنگ، سبزی، ‌سرم، سجاده، سرنگ و قرآن.

زمانی که سال نو شد و بهار طبیعت به زمستان اردوگاه پا گذاشت. برادران صمیمانه یکدیگر را در آغوش گرفتند و سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند. بعد یکی از برادران به نام میرزائی گفت: «بهتره به‌یاد شهدای گلگون‌ کفن‌مان سرود ملی بخونیم …»

به صف ایستادیم. فرمانِ به‌جای خود و خبردار صادر شد. صدای سرود زیبای کشورمان پیچیده شد. ناگهان در باز شد و سربازان بعثی ریختند در آسایشگاه و با کابل افتادند به جان بچه‌ها. چه عیدی شد آن سال!»

پست بعدی

گیلان یک دست قرمز شد

ی آوریل 11 , 2021
به گفته دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به جز شهرستان رضوانشهر تمامی شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند. حسین قاسمی با اشاره به اینکه بیشتر شهر‌ها و همه مراکز استان‌های کشور در وضع قرمز بیماری کرونا به سر می‌برند، اظهار کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000