هشدار، احتمال مرگ هزاران نفر از هم‌میهنان؛ رکورد افزایش ناگهانی آمار بستری کرونا شکست

60675f614538c_2021-04-02_22-46 تعداد بیماران بستری در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته اول به حدی افزایش یافت که از ابتدای سال ۹۹ یک رکورد جدید ثبت شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت تعداد بیماران بستری در هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ نسبت به هفته اول بیش از ۳۵۰۰ نفر افزایش یافت که از ابتدای سال ۹۹ یک رکورد محسوب می‌شود.

این عدد در ابتدای خیز دوم و سوم به ترتیب ۱۵۰۰ و ۲۳۰۰ بود. در نمودار بالا رنگ قرمز به معنای افزایش آمار بستری یک هفته نسبت به هفته قبل، و رنگ آبی به معنی کاهش آمار است.

شیب تند‌تر افزایش بستری در خیز چهارم پیامد نسخه جهش یافته انگلیسی، دورهمی‌ها و سفرهای نوروزی، مراسم عروسی و سوگواری است.

در صورتی که تدابیر جدی از سوی مسئولان و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم صورت نگیرد باید به‌زودی منتظر افرایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم باشیم.

طبق آخرین آمار، تبریز، مشهد، سمنان، قم، سنندج، گرگان و ساری در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. نقشه رنگی شهرستان‌های کشور در روز ۱۳ فروردین در اپلیکیشن ماسک قرار گرفت. همچنین شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و شهرهای نارنجی به ۱۱۹ افزایش پیدا کردند.

در حال حاضر ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد هستند و تنها ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند و تعداد مبتلایان در تمامی استان‌های کشور به جز خوزستان با سرعت رو به افزایش است.

از دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۰ نفر از آن‌ها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت نیز از مردم درخواست کرده است تا برای حفظ جان خود و عزیزانشان از دورهمی، غذاخوردن در رستوران و تالار، مراسم عروسی و عزاداری و هرگونه تجمع بخصوص در محیط‌های بسته خودداری کنند.

وزارت بهداشت درباره سفر با حمل و نقل عمومی در حال حاضر هشدار داد و اعلام کرد: تصور کنید ده‌ها مسافر اتوبوس که ساعتها کنار یکدیگر در محیط بسته‌ای که هیچ تهویه و تعویض هوای مناسبی ندارد نفس می‌کشند. اگر یک مسافر بیمار باشد حتی در صورت استفاده از ماسک ریزقطراتی در هوای اتوبوس منتشر می‌شود که به احتمال زیاد سایر مسافران را مبتلا می‌کند.

طی روزهای آتی وسایل نقلیه عمومی بسیار شلوغ و پر از مسافرانی هستند که بسیاری از آنها مبتلا هستند. در صورت امکان سفر خود را به تعویق بیندازید.

عید نمکی وزیر بهداشت در صفحه شخصی اینستاگرام خود با گلایه‌مندی از روند مدیریت ویروس کرونا در کشور طی ایام نوروز اینگونه نوشت: «در روز‌های گذشته با روسای خسته و دل شکسته‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی تماس داشتم. به شدت نگرانند. بیمارانشان در حال افزایش و تخت هایشان در حال پر شدن است. ضمن آنکه میدانند در این خیز جدید اولا زنجیر مهار غول سرکش بیماری با ویروس جدید گسسته‌تر است و ثانیا خود و سربازان مدافعشان خسته تر.

روز‌های سختی در پیش است خداوند یاریمان کند تا نمانیم، تا دستاورد افتخارآمیز روز‌های سخت تحریم به سادگی به باد نرود، تا شرمسار آنانکه پایداری و همراهیمان کردند و شرمنده‌ روح بلند مدافعین سلامت و خانواده هایشان نشویم. کمک کند تا عزیزان ارجمند دیگری را از دست ندهیم. انشالله»

هشدار، احتمال مرگ هزاران نفر از هم‌میهنان؛ رکورد افزایش ناگهانی آمار بستری کرونا شکست

پست بعدی

پایان تعطیلات نوروزی و آغاز استرس‌های روزمره / چند راهکار برای مقابله با نگرانی و اضطراب

ش آوریل 3 , 2021
دکترای روانشناسی راهکارهایی را برای کنترل نگرانی و کاهش اضطراب مطرح کرد. هرساله با پایان تعطیلات نوروزی، استرس‌های روزمره به زندگی بسیاری از ما بازمی‌گردد. برای کاهش این اضطراب‌ها چه باید کرد؟ محسن منصوبی‌فر در گفتگو با خبر فوری درباره کنترل نگرانی اظهار کرد: نگرانی زمانی رخ می‌دهد که ما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000