تصاویر پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) منتشر شد

605f103a91829_605f103a9182b ترفیع گنبد امام حسین (ع) و ساخت آن از سال ۱۳۹۴ در کرمان آغاز شد و پیش از آن هم سه سال بحث مطالعات مربوطه توسط مهندسین و مشاورین انجام شده بود.

ساخت گنبد از سال ۱۳۹۴ در کرمان آغاز شد و پیش از آن هم سه سال بحث مطالعات مربوطه توسط مهندسین و مشاورین انجام شده بود.

ویژگی خاص این گنبد ساخت آن با بتن و فولاد است و فریم فولادی آن در کارخانه‌ای در تهران ساخته و در اراک گالوانیزه و سپس به کرمان منتقل شد و در آنجا دو بار باز و بست گردید تا ایرادات احتمالی برطرف شود.

قالب‌های بتنی در ۶ تیپ ساخته شد که به صورت پیچ و مهره‌ای روی فریم فولادی نصب شدند. ستون‌های قدیمی اطراف حرم فقط با معجزه، قدرت تحمل گنبد ۱۲۰۰ تنی را داشتند و لازم بود که برای باز شدن فضای اطراف ضریح و همچنین نصب گنبد جدید، لاغر و مقاوم سازی شوند که این فرآیند هم طی ۴ سال به خوبی با بهترین مصالح و متدهای علمی روز دنیا صورت گرفت.

همه هزینه‌های ساخت گنبد حرم مطهر و همچنین بازسازی و مقاوم سازی حرم مطهر در کربلا توسط نذورات مردمی انجام شد و مصالح به کار رفته در این پروژه‌ها نیز از داخل کشور تأمین شد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پاسخ روسیه به اتهام‌زنی غرب علیه سوریه درباره سلاح شیمیایی

ش مارس 27 , 2021
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین با انتقاد از ادعاهای غرب در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه خاطرنشان کرد که شواهدی که برای اثبات ادعاهای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی مطرح شده، ناقص است. اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000