هیچ کمبودی به غیر از گل سنبل در بازار نداریم/کودهای قارچ‌زده علت کاهش تولید سنبل

605308eef1703_2021-03-18_11-31 رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران گفت: به دلیل ضرر تولیدکنندگان در سال گذشته و اجتناب از تولید سنبل، امسال با کمبود آن مواجه هستیم.

اکبر شاهرخی در خصوص بازار شب عید این صنف اظهار کرد: بازار گل در سراسر کشور از هر نوع گلی تامین است و هیچ کمبودی در بازار نداریم به غیر از گل سنبل.

او افزود: سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان گل به خصوص باغداران سنبل با ضرر زیادی مواجه شدند و همین موضوع باعث شد که امسال هم این گروه هیچ تولیدی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران بیان کرد: حجمی از کود‌هایی که امسال برای تولید سنبل به کشور وارد شده، قارچ زده بودند و همین موضوع نیز بر کاهش تولید سنبل تاثیر گذاشته است.

شاهرخی ادامه داد: سنبل در واحد‌های صنفی به صورت گلدانی فروخته می‌شود و در حال حاضر هر گلدان سنبل بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

او تصریح کرد: هیچ نرخ مصوبی از سوی اتحادیه برای سبزه وجود ندارد و واحد‌های صنفی بر اساس هزینه تولید قیمت را تعیین می‌کنند.

سبزه قیمت مصوب ندارد
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در ادامه در خصوص قیمت سبزه مطرح کرد: برخی سبزه‌ها کیفیت خوبی دارند و برخی نیز گلدان گرانی دارند که در قیمت نهایی سبزه تاثیر گذار است.

شاهرخی در پایان در خصوص قیمت انواع گل گفت: قیمت گل میخکی ۳۰ هزار تومان، گل رز از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گل مریم ۷ تا ۱۰ هزار تومان و آلسترومریا ۵ تا ۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیام ابوالفضل پایداری به مناسبت آغاز پنجاهمین سال فعالیت گروه میهن

پ مارس 18 , 2021
مدیرعامل گروه صنعتی میهن، سال 1400 و آغاز پنجاهمین سال فعالیت این گروه صنعتی را مهم ترین فـرصت برای قـدردانی از زحمات حـاج ایـوب پایداری، کارآفرین نمونه کشوری دانست. ابوالفضل پایداری مدیرعامل گروه صنعتی میهن، سال 1400 هجری شمسی را آغاز پنجاهمین سال فعالیت این گروه صنعتی دانست و به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000