بازگشت حزب بعث در عراق، محال است

سیاسی/ بین الملل 60507bd9c2a60_60507bd9c2a63 معاون رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که بازگشت حزب بعث محال است و باید کسانی که دستشان را به خون عراقی‌ها آلوده کردند، مجازات شوند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق به مناسبت سی و سومین سالروز حمله شیمیایی رژیم صدام به حلبچه در اقلیم کردستان گفت: این جنایت نقض آشکار ارزش‌های انسانی و بخش اساسی از سیاست قتل، ویرانگری و کشتار جمعی نظام دیکتاتوری در حق عراقی‌ها بود.

وی افزود: گورهای جمعی حزب بعث جنایتکار و روش‌های وحشینه‌ای که علیه تمام عراقی‌ها از ادیان و قومیت‌های مختلف در پیش گرفت؛ وجدان جهان را به لرزه درآورد و هرگز از یاد هیچ کسی نخواهد رفت. این کشتار یکی از شاهدان زنده وحشی‌گری حزب بعث و جنایت و دیکتاتوری آن است.

الکعبی گفت: بازگشت بعث و اقدامات دیکتاتورانه در سایه نظام دموکرات کنونی محال است. کشتار حلبچه نفرینی است که گریبانگیر بعثی‌ها هر جا که باشند، می‌شود.

وی بر لزوم پیگرد تمام کسانی که دستشان را به خون عراقی‌ها آلوده کردند چه قبل از ۲۰۰۳ و چه بعد از آن تأکید کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

زندانی آمریکایی آزاد شده پس از برجام، به جاسوسی برای ایران متهم شد

س مارس 16 , 2021
سیاسی/ بین الملل امیر حکمتی، تفنگدار سابق نیروی دریایی ایالات متحده که طی مبادله تاریخی زندانیان میان تهران و واشنگتن در سال ۲۰۱۶ آزاد شد، مطابق بررسی‌های پلیس فدرال آمریکا مظنون به تلاش برای فروش اطلاعات محرمانه به ایران است. مطابق اسنادی که به تازگی از سوی پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000