دیدار عراقچی با نماینده پاکستان/ ابراز نگرانی از حضور داعش در افغانستان و تهدیدات منطقه‌ای آن

سیاسی/ سیاست خارجی 604e352811bf5_604e352811bf8 امروز یکشنبه (٢۴ اسفند ١٣٩٩)، «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات افغانستان و به ویژه روند صلح آن کشور تبادل نظر کرد.

دراین دیدار آقای صادق خان ضمن اشاره به تاثیرپذیری دو کشور ایران و پاکستان از تحولات افغانستان خواهان همکاری گسترده‌تر دو کشور در زمینه برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

متقابلا عراقچی نیز با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از فرصت های صلح، اظهار داشت: صلح توام با رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان از موضع نماینده ویژه پاکستان در خصوص همکاری نزدیک در موضوعات مربوط به افغانستان استقبال کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را بدین منظور اعلام نمود.

طرفین همچنین از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده و توافق نمودند تا در خصوص تحولات صلح افغانستان به مشورت‌های خود ادامه دهند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیشنهاد لغو روادید عادی ایران و عراق به دولت ارائه شد

ی مارس 14 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی وزارت امور خارجه پیشنهاد لغو روادید عادی میان دو کشور، ایران و عراق را برای مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارائه کرده است. وزارت امور خارجه با توجه به حصول توافقات اولیه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص لغو روادید عادی میان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000