ارتش میانمار یک لابی‌گر را برای توضیح کودتا به غرب استخدام کرد

سیاسی/ بین الملل 6045de77d50a4_2021-03-08_11-51 پایگاه «فارن لابی» با استناد به وزیر دفاع میانمار گزارش داد، ارتش این کشور یک مسئول روابط عمومی را به استخدام درآورده تا شرایط جاری در میانمار را به غرب توضیح دهد.

"آری بن-مناشه" گفت که استخدام شده تا به نیروهای مسلح میانمار در برقراری ارتباط با آمریکا و دیگر کشورها که دچار "سوء‌برداشت" از ارتش این کشور هستند، کمک کند.

بن-مناشه گفت، "ارتش می‌تواند ثابت کند که در انتخابات قبلی تقلب شده" و اقلیت‌های قومی از رأی‌دهی منع شده بودند. حزب تحت حمایت ارتش موسوم به "همبستگی و توسعه اتحادیه" (USDP) به مدت چندین ماه، مدعی تقلب گسترده انتخاباتی شد. با این وجود، کمیسیون انتخابات ادعاها را رد کرد. بن-مناشه خود هیچ سندی مبنی بر تقلب ارائه نکرد.

وی همچنین مدعی شد کودتا به خاطر این انجام شده که ارتش می‌خواست جلوی نزدیک شدن بیشتر دولت به چین را بگیرد.

بن-مناشه در ادامه به رویترز گفت: فشار زیادی برای گرایش به غرب و آمریکا وجود دارد، در حالی که تلاش به نزدیک شدن به چین، مورد مخالفت است. آن‌ها نمی‌خواهند عروسک خیمه‌شب‌بازی چینی‌ها باشند.

وی استدلال کرد که ارتش بهترین انتخاب برای نظارت بر بازگشت کشور به دموکراسی بوده و یادآور شد که ژنرال‌ها به سیاست علاقمند نیستند. این مسوول میانماری گفت: آن‌ها می‌خواهند کاملاً از حوزه سیاست بیرون بیایند، اما این یک فرآیند است.

این مقام اعتراف کرد که دریافتی بالایی دارد و اگر تحریم‌ها -اقدامات تنبیهی اعمال شده توسط بریتانیا و آمریکا- علیه ارتش برداشته شوند، پاداش دریافت خواهد کرد.

"آری بن-مناشه" در طول زندگی حرفه‌ای خود برای "رابرت موگابه"، رئیس جمهور سابق زیمبابوه، ارتش سودان و نامزدهای ریاست جمهوری در ونزوئلا، تونس و قرقیزستان کار کرده است.

اشغال بیمارستان‌ها در یانگون توسط پلیس میانمار پیش از اعتصاب ملی

پلیس در میانمار بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها را اشغال کرده و بنا بر گزارش‌ها صدها نفر درگیر در اعتراض به کودتای ماه گذشته ارتش را دستگیر کرده است. این در حالی است که ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری خواستار اعتصاب ملی در روز دوشنبه شده‌اند.

تنش‌ها یکشنبه شب در یانگون، بزرگ‌ترین شهر میانمار بالا بود و صدای شلیک از سلاح‌های سنگین در چندین منطقه پس از حکومت نظامی ساعت ۸ شب شنیده شد. صدای آنچه ظاهراً بمب صوتی بوده، در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هم شنیده می‌شود.

برخی تیراندازی‌ها در نزدیکی بیمارستان‌ها به گوش رسید و گزارش‌ها حاکی از آن است که ساکنان محلی درصدد منع ورود پلیس و سربازان به بیمارستان‌ها بودند.

نیروهای امنیتی میانمار سابقاً پرسنل و تأسیسات پزشکی را هدف گرفته و به آمبولانس‌ها و کارکنان آن‌ها حمله کرده‌اند. این ترس وجود دارد که حضور پلیس در بیمارستان‌ها، به مقامات اجازه دهد افراد زخمی مظنون به شرکت در اعتراضات را دستگیر کنند.

شیوه جدید اعتراض، لباس‌های زنانه در بند رخت‌های خیابانی!

معترضان ضدکودتا در میانمار در خیابان‌ها بند رخت می‌کشند و لباس‌های زنانه را روی آن‌ها آویزان می‌کنند تا سرعت پیشروی ارتش و پلیس را کاهش دهند.

در این کشور آسیای جنوب شرقی، عبور از زیر لباس‌های محلی که دور بدن پیچیده می‌شود و اصطلاحا «لنگی» خوانده می‌شود، برای مردان بدشگون قلمداد می‌شود.

تصویرهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ماموران انتظامی قبل از عبور از بندهای رختی که لنگی‌ها بر آن آویخته‌اند، آن‌ها را قطع می‌کنند.

یک معترض ۲۰ساله شرکت‌کننده در تظاهرات، به خبرگزاری رویترز گفت:‌ «دلیل این‌که این لنگی‌ها را در سراسر خیابان‌ها آویخته‌ایم این است که به باور سنتی، اگر از زیر یک لنگی رد شویم، ممکن است بخت خود را از دست بدهیم.»

او گفت:‌ «نسل جدید امروزی دیگر به این عقیده باور ندارد، اما سربازان هنوز اعتقاد دارند و این نقطه ضعفشان است. بنابراین در صورتی که سربازان به‌ سمتمان بیایند و نیز در مواقع اضطراری، ما وقت بیشتری برای فرار خواهیم داشت.»

این استراتژی اما مانع استفاده پلیس و ارتش از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های گیج‌کننده و گلوله‌های واقعی و لاستیکی نمی‌شود و این وضعیت ادامه دارد.

از اول ماه فوریه و زمانی که ارتش قدرت را در میانمار به دست گرفت، بیش از ۵۰ معترض شرکت‌کننده در تظاهرات، در جریان افزایش خشونت‌های هفته‌های گذشته در سراسر این کشور کشته شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

افزایش ۱۰برابری قیمت پرتقال از باغ تا مغازه

د مارس 8 , 2021
مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: چه دلیلی دارد باغداری که پرتقالش را بر روی درخت ٢ تا ٣٠٠٠ تومان فروخته و قیمت آن داخل انبارهای سورتینگ و سردخانه ها کیلویی ۶ تا ٧٠٠٠ تومان شده به دست مصرف کننده کیلویی ۲۰ هزار تومان برسد؟ محمد جواد خاکزاد با بیان اینکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000