ستاری: استارت آپ‌های ایرانی، سد مقام در برابر تحریم‌های بین‌المللی هستند/ به دنبال دیپلماسی فناوری هستیم

سیاسی/ دولت 603e0279ca218_2021-03-02_12-46 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در ایران به دنبال دیپلماسی فناوری هستیم. دیپلماسی فناوری، شکل جدید دیپلماسی است که ایران در دنیا به دنبال شکل دادن است‌.

به گزارش خبرنگار خبر فوری در سوریه، سورنا ستاری در نشست تجاری- فناوری ایران – سوریه با اشاره به اتفاقی که در هفت سال گذشته در ایران افتاده است، بیان کرد: همه شما ایران را به واسطه ذخایر عظیم نفت و گاز می شناسید. اما اتفاقی که اخیرا در ایران افتاده، پرورش نیروی انسانی عظیم و متخصص است.

ستاری با اشاره به اینکه، امروز بیش از ۴۰شرکت دانش بنیان در این نشست شرکت دارند، اظهار کرد: ایرانِ امروز بزرگترین استارت آپ های منطقه را در علوم پیشرفته دارد.

او ادامه داد: این نسل جدید شرکت ها که توسط نیروی انسانی جوان در حال توسعه است، آینده اقتصادی ایران است و سد مقاوم ماست در برابر تحریم های بین المللی. این شرکت های دارند یاد می گیرند، چطور صادرات داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: فروش شرکت ها به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

او تاکید کرد: ما هیچگونه محدودیتی در زمینه انتقال تجارب به سوریه نداریم.

ستاری گفت: ما در معاونت علمی، به دنبال دیپلماسی فناوری هستیم. دیپلماسی فناوری، شکل جدید دیپلماسی است که ایران در دنیا به دنبال شکل دادن است‌.

گفتنی است همچنین هیاتی از پلتفرم‌های مطرح محتوا در ایران به همت مرکز توسعه و هنر فضای مجازی وزارت ارشاد در این نشست حضور دارند که خبر فوری یکی از آنهاست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصویربرداری «نون.خ» تمام شد/ تصاویر

س مارس 2 , 2021
تصویربرداری فصل سوم از سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی امروز سه شنبه، ۱۲ اسفند پایان یافت. به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی پروژه، تصویربرداری فصل سوم سریال «نون.خ» از اواسط مهرماه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در تهران آغاز شد و بعد از بیش از ۱۴۰ روز، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000