آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

603de5f6bcf28_603de5f6bcf2e

برگزاری مرحله اول آزمون‌های‌ المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال ۱۴۰۰ بعد از مدتی انتظار از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تعیین تکلیف شد.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد که با پیگیری‌های این سازمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مساعدت ستاد ملی مدیریت بیماری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امکان و اجازه برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی ۱۴۰۰ فراهم شد.

این مرحله از المپیاد در ١٢ رشته شامل ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، ادبی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و علوم زمین برگزار خواهد شد و بطور میانگین در هر المپیاد حدود ۶ هزار داوطلب دختر و پسر با هم رقابت می‌کنند.

در مجوز ستاد ملی مدیریت هم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری در فضای آزمون مورد تأکید قرار گرفته، همچنین بر استفاده از ماسک، در نظر گرفتن فاصله حدود ٢ متری هر دانش‌آموز از همدیگر، تهویه ساعت به ساعت هوا و بهره‌گیری از ظرفیت سالن‌های ورزشی، نمازخانه و… مدارس به منظور تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره شده است.

پیش از این اعلام شده بود که زمان برگزاری آزمون‌های المپیادهای علمی ١۴٠٠ به دلیل شرایط شیوع بیماری به تعویق می‌افتد و تغییر وضعیت منوط به مجوز ستاد مدیریت کروناست.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بارش‌های ‌پراکنده در استان‌های کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از ‌پنج‌شنبه

س مارس 2 , 2021
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ‌پراکنده در استان‌های مختلف کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۲ اسفند) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان جنوبی، ‌پاره‌ای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000