دعوای چین و تایوان این بار سر آناناس!

سیاسی/ بین الملل 603d24a3ef3c1_603d24a3ef3c4 چین در ادامه جنگ لفظی روزافزون بین دو طرف، اتهامات تایوان مبنی بر ممنوعیت واردات آناناس از این جزیره به دلایل سیاسی را رد کرد و گفت: مسأله تنها مربوط به امنیت بیولوژیکی است.

چین هفته پیش ممنوعیت واردات آناناس را اعمال کرد و گفت: موجوداتی مضر که ممکن است از طریق میوه منتقل شوند کشاورزی در چین را تهدید می‌کنند، در حالی‌که تایوان در مقابل گفت، آناناس‌هایش هیچ مشکلی ندارند و پکن از میوه به عنوان راه دیگری جهت ظلم به این جزیره استفاده می‌کند.

دفتر امور تایوان در چین گفت، این تصمیم "منطقی و کاملا ضروری" است و گمرک‌ مسؤولیت منع سرایت امراضی که گیاهان و میوه‌ها منتقل می‌کنند، برعهده دارد.

این دفتر افزود: مقامات تایوان اقدام به تحریف مسائل فنی و تفسیر آن به شکل زیانبار کرده و از هر فرصتی برای حمله به چین و خدشه دار کردن وجهه آن استفاده می‌کنند.

تایوان جزیره شبه استوایی است که به کاشت و زراعت میوه‌ها معروف است و زمانی که مستعمره ژاپن بود این صنعت را گسترش داد.

در سال گذشته میلادی بیش از ۹۰ درصد از صادرات آناناس این جزیره به چین بود در حالی‌که دولت از شرکت‌های تایوانی خواست روند خرید و یافتن بازارهای جایگزین را مد نظر بگیرند.

چین اخیرا فشارهایش را بر تایوان جهت واداشتن قبول حاکمیت پکن بر این جزیره افزایش داده است، در این راستا پروازهای بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایش به شکل مرتب در نزدیکی تایوان یا در منطقه مشخص دفاع هوایی آن افزایش یافته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تشخیص زودهنگام ابتلا به آلزایمر با روشی ارزان‌ قیمت

د مارس 1 , 2021
با توجه به دشواری تشخیص آلزایمر، دانشمندان در حال بررسی انواع روش‌ها و تکنیک‌هایی هستند که ممکن است بیماری را در مراحل اولیه نشان دهد و تحقیقات جدید دانشگاه تنسی ایالات‌متحده (UT) یک مثال جالب توجه در این مورد است. محققان نحوه تغییر درک درد در افراد مستعد ابتلا به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000