قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی از پنجم اسفند اجرا می‌شود

سیاسی/ دولت 60336c5edaacf_2021-02-22_12-03 رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما به صورت صریح اعلام کردیم قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی باید اجرا شود و از 5 اسفند این کار انجام خواهد شد.

محمود واعظی درباره اجرای قانون مجلس در خصوص پروتکل الحاقی گفت:ما به آژانس اعلام کردیم که در ایران، دولت و همه مسوولان متفق القول هستند که این قانون باید اجرا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کشوری که به دموکراسی اعتقاد دارد وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند آن قانون لازم‌الاجراست.

وی گفت: هیچ بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ما بخواهند قانون را اجرا نکنیم و قانون باید در پنجم اسفند اجرا شود.

وی گفت: با این حال بر اساس ارتباطی که در گذشته و قبل از برجام و پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی در ارتباط با پادمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتیم به عنوان عضو آژانس همکاری‌هایی برای نظارت داشتیم که اعلام شد به آن‌ها پایبند هستیم، زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و موضع رسمی کشور است که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و نظارت‌هایی که در چارچوب پادمان باشد می‌پذیریم.

واعظی امروز در مراسم بهره‌برداری از، چند طرح با اینکه صنعت و معدن همچنین با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: مذاکرات بسیار موفقی داشتیم و با توافقی که انجام شد به فرمول رسیدیم که هم قانون مجلس محترم شمرده و اجرا شود و از طرف دیگر نظارت‌های آژانس نه بر اساس پروتکل الحاقی بلکه بر اساس پادمان و روابط ایران و آژانس برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: کل تحریم‌های که در ارتباط با برجام بوده و ۱۶۰۰ تحریمی که ترامپ در ۴ سال اعمال کرده باید برداشته شود.

وی گفت: روز شنبه وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که فشار‌های حداکثری شکست خورده و به هیچ وجه نباید با ایران با زبان تحریم صحبت کنیم و این موضوع کارایی ندارد.

واعظی با بیان اینکه اقتصاد باید خود را برای شرایط جدیدی مشابه سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ارتباط با دنیا آماده کند گفت امروز دنیا از رفتن ترامپ خوشحال است و باید از ایران هم تشکر کنند، زیرا ایران با مقاومتی که داشت در مفتضح کردن ترامپ و سیاست‌های او و رای نیاوردنش نقش و سهم داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فاصله تورمی دهک‌ها در بهمن ماه امسال ۰.۳ درصد کاهش یافت

د فوریه 22 , 2021
مرکز آمار ایران اعلام کرد: فاصله تورمی دهک‌ها در بهمن ماه امسال به ٩.٢ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٥ درصد) ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است. شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای بهمن ماه ١٣٩٩ را اعلام کرد. بر اساس این آمار نرخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000