راهپیمایی فعالان جنبش “۲۰ فوریه” در مراکش

سیاسی/ بین الملل 603235ff00a76_603235ff00a78 به دنبال ممنوعیت تجمع در پی شیوع کرونا در مراکش، معترضان و فعالان جنبش ۲۰ فوریه به شکل کمرنگی سالگرد جنبش حامی اصلاحات دولتی را برگزار کردند.

فعالان و معترضان مراکشی به دلیل ممنوعیت‌های اعمال شده برای تجمع در پی شیوع کرونا شامگاه شنبه دهمین سالروز تشکیل جنبش ۲۰ فوریه در ۲۰۱۱ که برای ایجاد اصلاحات سیاسی و اجتماعی صورت گرفته بود، به شکل کمرنگی برگزار کردند.

طبق این گزارش، قانون منع تجمع‌های اعتراضی در پی شیوع کرونا در مراکش و اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور، مانع از تجمع فعالان در شهرهای "طنجه"، "تطوان"، "القصر الکبیر"، "العرائش" در شمال مراکش، "وجده" در شرق و تمامی شهرهای منطقه صحرا شد.

طبق اعلام العربی الجدید، نیروهای امنیتی در رباط، پایتخت مراکش نیز مانع از تجمع برنامه‌ریزی شده فعالان در میدان "باب الأحد" شدند. در شهر "دار البیضاء" نیز به دلیل مداخله نیروهای امنیتی و محاصره میدان "مارشال"؛ که قرار بود تجمع در آن برگزار شود، شاهد یک تجمع کمرنگ در مقابل مقر حزب "پیشتاز سوسیال دموکرات" بود.

طبق این گزارش، در شهرهای دیگر راهپیمایی‌های مشابهی بدون مداخله نیروهای امنیتی برگزار شد.

در همین راستا، یونس فراشن، سخنگوی "جبهه اجتماعی مراکش"، هماهنگ کننده راهپیمایی‌های سالروز ۲۰ فوریه اظهار کرد: در پاسخ به دعوت جبهه اجتماعی مراکش تجمع‌های اعتراضی به مناسبت سالروز تشکیل جنبش ۲۰ فوریه در بیش از ۴۰ شهر طی شنبه برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه، امروز بار دیگر ثابت شد که پاسخ دولت در پیش گرفتن رویکرد امنیتی است، چراکه از انجام تعدادی از تحصن‌ها جلوگیری شده و شرکت کنندگان بدون هیچگونه دلیلی در چندین محل سرکوب شده‌اند.

جنبش ۲۰ فوریه که امسال دهمین سال تاسیس آن است در جریان وقوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی شکل گرفت و در ابتدا برپایه تلاش برای از بین بردن فساد و استبداد و مطالبه حکومت پادشاهی-پارلمانی به جای حکومت پادشاهی، شکل گرفته بود. خواسته‌های این جنبش باعث شد محمد ششم پادشاه مراکش در سخنانی در مارس ۲۰۱۱ به مردم و معترضان برای انجام تغییرات سیاسی جدید شامل فراخوان برای وضع قانون جدید و برگزاری انتخابات زودهنگام وعده دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جیم کری دیگر کارتون‌ سیاسی نمی‌کشد

ی فوریه 21 , 2021
بازیگر سرشناس فیلم‌های کمدی اعلام کرد تا مدتی از کشیدن کاریکاتورهای سیاسی دست می‌کشد. جیم کری که در چند سال اخیر به طور منظم از حساب توییترش استفاده کرده بود تا با کشیدن کاریکاتورهای سیاسی ترامپ را زیر سوال ببرد، اکنون اعلام کرده مدتی از کشیدن کارتون دست می کشد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000