انتقال ویروس کرونا از طریق صحبت کردن فرد مبتلا/ ویدئو

602faaadabec6_2021-02-19_15-40

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا در شرایط بلند صحبت کردن افراد مبتلا به این بیماری تا ۵۰ برابر بیشتر است، تأکید کرد: افراد در صورت حضور مترو و وسایل حمل و نقل عمومی از صحبت کردن خودداری کنند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: طبق تحقیقات انجام شده ریزقطرات و افشانه‌های ویروس کرونا با صحبت کردن فرد آلوده نیز به فضای اطراف ‌پرتاب می‌شود و در محیط‌های فاقد تهویه مناسب ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: با صحبت کردن فرد مبتلا به کووید-۱۹ افشانه‌های حاوی ویروس سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند به‌طوری که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ‌50 برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

لاری گفت: توصیه می‌کنیم در صورت حضور در اماکنی مانند مترو و وسایل حمل و نقل عمومی ضمن استفاده از ماسک و رعایت اصول فاصله‌گذاری، تا حد امکان از صحبت کردن ‌پرهیز کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واعظی: خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود

ج فوریه 19 , 2021
سیاسی/ دولت رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت و وزارت بهداشت برای تهیه واکسن مورد نیاز گفت: طبق توافق انجام شده با روسیه، خط تولید واکسن روسی در ایران راه‌اندازی می‌شود. محمود واعظی با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000