توضیحات قالیباف درباره رای گیری کلیات بودجه سال ۱۴۰۰

سیاسی/ مجلس 601a52f4be4d9_2021-02-03_11-08 رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره رای گیری انجام شده در جلسه روز گذشته پارلمان درخصوص کلیات بودجه و رد آن ارائه کرد.

محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 بهمن) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در تذکری با استناد به ماده 22 آیین‌نامه خطاب به رئیس جلسه، گفت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه روز گذشته مطالب ارزنده‌ای را در خصوص بودجه ارائه کرد، اما نمایندگان در حالی به کلیات رای ندادند که وقتی از آنها سوال کردم که لایحه دولت به رای گذاشته شده بود یا گزارش کمیسیون تلفیق، در این خصوص اختلاف نظر داشتتند و نمی‌دانستند که به چه رای داده‌اند و چرا آن را رد کرده‌اند؟. امروز نیز این مطلب در مجلس شورای اسلامی جاری است.

وی ادامه داد: جایگاه مجلس شورای اسلامی از این صحبت‌ها به دور است شما که دیروز لایحه را به دولت بازگرداندید براساس کدام بند از آیین‌نامه این کار را انجام دادید؟ آیین‌نامه مجلس در این خصوص مسکوت است. امروز نیز هیئت رییسه همین روند را طی می‌کند.

نماینده خمینی شهر در مجلس خطاب به رئیس مجلس اضافه کرد: آقای قالیباف، این روزها مطالبی به گوش نمایندگان می‌رسد که دور از جایگاه مجلس شورای اسلامی است. شنیده می‌شود که قرار است شما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حضور یابید و برخی از اقداماتی که انجام می‌دهید به ویژه بحث شفافیت هم یک ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری است که از شأن مجلس به دور است.

قالیباف رئیس جلسه در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: بنده چند نکته را در خصوص صحبت‌های شما و آقای نادران لازم به ذکر می‌دانم، دیروز قبل از آغاز رای‌ گیری در خصوص کلیات لایحه بودجه که صدای ضبط شده آن موجود است و می‌توان آن را مجددا پخش کرد بنده تاکید کردم که کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته می‌شود و اگر رای بیاورد وارد جزئیات می‌شویم و براساس گزارش کمیسیون تلفیق جزییات را بررسی می‌کنیم و اگر کلیات رای نیاورد لایحه رد می‌شود. کاملا این موضوع روشن و شفاف است و شما در حق مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ظلم می‌کنید.

رییس مجلس در ادامه تاکید کرد: بحث دیگری که آقای نادران نیز به آن اشاره کردند این بود که دیروز ایشان و حدود 10 تن دیگر از نمایندگان که برخی از آنان از اعضای هیئت رئیسه بودند تقاضا داشتند تا رای گیری به صورت ورقه‌ای انجام شود. بنده با آقای امیرآبادی صحبت کردم که دوستان را قانع کنند که در نهایت از 10 نفر نیز کاسته شد. اگر 10 امضاء هم باقی می‌ماند ما این کار را انجام نمی‌دادیم چرا که ما برای انتخاب اعضای شوراهای استانی که براساس آیین‌نامه باید رای گیری آنها ورقه‌ای باشد به خاطر کرونا رای گیری را الکترونیکی را برگزار کردیم و نمی‌توانیم در جایی که هیچ لزومی وجود ندارد پروتکل‌ها را زیرپا بگذاریم. نمایندگان نباید نظرات شخصی خود را به کل مجلس شورای اسلامی نسبت دهند و حقوق سایر نمایندگان را زیرپا بگذارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گریم سنگین بازیگر زن در ۷۶ سالگی/ چند بار زیر گریم بی‌هوش شدم!

چ فوریه 3 , 2021
گیتی معینی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، امسال با فیلم «ابلق» جدیدترین ساخته نرگس آبیار در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد و بنا به گفته منتقدان، با بازی بسیار خوب خود می‌تواند از شانس‌های کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جشنواره باشد. با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000