همه گیری بعدی احتمالا شیوع یک قارچ کشنده است

60172131674f0_60172131674f2

کارشناسان سلامت در آمریکا معتقدند که همه گیری بعدی ممکن است شیوع یک قارچ کشنده باشد.

به عقیده این کارشناسان، همه گیری بعدی می تواند یک عفونت قارچی کشنده موسوم به "کاندیدا آریس" (Candida auris) باشد که یک عامل "بیماری زای کامل" توصیف شده است.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، این قارچ می تواند کشنده باشد بویژه اگر به جریان خون نفوذ کند که معمولا از طریق کاتتر یا لوله های دیگری که در بیمارستان و مراکز درمانی در بدن قرار می گیرند، اتفاق می افتد.

یوحنا رودز، متخصص اپیدمیولوژی از امپریال کالج لندن گفت: این عامل بیماری زا اولین بار در سال ۲۰۰۹ شناسایی شد و تقریبا در برابر داروهای ضد قارچ نفوذناپذیر است.

وی که به مقابله با شیوع بیماری کاندیدا آریس در سال ۲۰۱۶ در انگلیس کمک کرد، افزود: تنها مقاومت قارچ در برابر داروها نیست که آن را ویژه می سازد. یکی از مواردی که این بیماری را بسیار ترسناک می سازد این واقعیت است که می تواند برای مدت طولانی روی سطوح باقی بماند و در برابر داروها مقاومت کند.

به گفته کارشناسان، تولید سلاح های موثر در برابر عوامل بیماری زا همچون کاندیدا آریس پیش از اینکه به بیماری همه گیر بعدی تبدیل شود، بسیار مهم است.

محققان تاکید کردند: لازم است برای انجام تحقیقات در این رابطه و کسب آمادگی برای مقابله با تمامی انواع پاتوژن ها سرمایه گذاری شود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پنجشنبه

د فوریه 1 , 2021
از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی تا روز پنجشنبه جوی آرام در غالب مناطق کشور حاکم است و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000