بازگشایی گذرگاه رفح در مرز مصر و غزه از فردا

سیاسی/ بین الملل 601684da89a0d_2021-01-31_13-52 گذرگاه رفح در مرز مصر و غزه که آخرین بار ۶۵ روز پیش مسدود شده است از فردا (دوشنبه) به مدت ۴ روز بازگشایی می‌شود.

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که از روز دوشنبه گذرگاه مرزی رفح به مدت چهار روز به صورت رفت و برگشت برای فلسطینی ها بازگشایی می ‎شود.

وی افزود: جزئیات مربوط به زمان انجام تست کرونا برای مسافران از سوی اداره کل عبور و مرورها امروز (یکشنبه) منتشر می‎شود.

گذرگاه زمینی رفح در مرز مصر و غزه اکنون به مدت ۶۵ روز است که بسته است. این گذرگاه، نوار غزه را به مصر متصل می‌کند و از جولای ۲۰۱۳ (تیر/ مرداد ۹۲) بسته است و تنها در مواردی خاص و برای انتقال کمک های بشر دوستانه به صورت موقت بازگشایی می شود.

محاصره همه جانبه غزه در سال ۲۰۰۷ میلادی از زمانی آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیروزی در انتخابات، حاکمیت غزه را به دست گرفت.

از آن تاریخ به بعد، صهیونیست ها راه های دریایی، زمینی و هوایی غزه را مسدود و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار دادند. مرزهای نوار غزه از آن زمان به روی سازمان‌های بین‌المللی امداد و خبرنگاران خارجی نیز بسته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصویری از گریم شهیدان چمران و فلاحی در «روزهای ابدی»

ی ژانویه 31 , 2021
بازی بازیگران نقش شهیدان چمران و فلاحی در سریال «روزهای ابدی» از یکشنبه ـ۱۲ بهمن ماه ـ آغاز می‌شود. سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری محصول جدید مرکز سیمافیلم درباره وقایع انقلاب اسلامی آماده و روانه آنتن شبکه یک سیما شده است. در قسمت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000