ارتش آفریقای جنوبی ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمانان را برداشت

سیاسی/ بین الملل 6013ce54bc0e2_6013ce54bc0e5 ارتش آفریقای جنوبی سیاست لباس پوشیدن را تغییر داد که به این معناست که زنان مسلمان در ارتش این کشور می‌توانند با یونیفورم‌هایشان حجاب داشته باشند.

این تغییر یک پیروزی برای سرگرد "فاطمه ایزاکس" است که نبرد حقوقی سه ساله‌ای را برای حقوق دینی خود به منظور استفاده از روسری همراه با لباس نظامی‌اش رهبری کرده است.

این تغییر پس از آن صورت گرفت که ارتش علیه این زن ارتشی بابت پوشیدن روسری همراه با لباس نظامی‌اش اتهاماتی را مطرح کرد.

وی به دلیل "سرپیچی عمدی و بی اعتنایی به یک دستور قانونی" و امتناع از حذف روسری، اخراج شده بود.

سرگرد ایزاکس که برای یک کلینیک پزشکی قانونی در بیمارستان ارتش آفریقای جنوبی کار می‌کند، گفت که این یک پیروزی نه فقط برای خودش بلکه برای تمامی افرادی است که به دلیل مذهب و دینشان به صورت خاموش، قربانی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در یک کشور دموکراتیک زندگی می‌کنیم و این بدان معناست که در اینجا نباید تبعیضی برای مذهب و معتقدان به آن وجود داشته باشد. بر این باورم که مذهب، بنیاد و ریشه یک کشور و دولت اخلاقی است. این یک پیروزی مهم است.

پس از آنکه سال گذشته میلادی اتهامات علیه این زن مسلمان فعال در ارتش آفریقای جنوبی برداشته شد، ارتش این کشور با استفاده از حجاب و روسری توسط وی موافق کرد، به این شرط که گوش‌هایش را نپوشاند و به رنگ لباس نظامی باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ابطال کارت بانکی مهاجرین، بخشنامه بانک مرکزی بود!

ج ژانویه 29 , 2021
شورای هماهنگی بانک‌ها در واکنش به مسدود شدن کارت بانکی مهاجرین افغان اعلام کرد: چندین بار اطلاع و هشدار داده شد تا این که بر اساس بخشنامه‌ بانک‌ مرکزی، از ۶ بهمن ارائه خدمات به حساب‌های فاقد کد شهاب متوقف شد. مسدود شدن کارت بانکی مهاجرین افغان از روز گذشته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000