سازوکار ۶ جانبه روش مهمی برای همکاری‌های منطقه‌ای و ترانزیتی است

سیاسی/ سیاست خارجی 6012e12bdc04a_2021-01-28_19-37 وزیر امور خارجه گفت: سازکار ۶ جانبه در گذشته توسط آقای اردوغان مطرح شده است که بعنوان یکی از روش‌های همکاری بویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز(پنجشنبه) در ادامه سفرهای خود به برخی کشورهای منطقه، به منظور دیدار با مقامات ترکیه وارد استانبول شد.

ظریف در بدو ورود به استانبول گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی بوده و مشورت همیشکی با ترکیه نیز نیاز است. همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ترکیه نیز بسیار حیاتی است.

وی افزود: ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در منطقه قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفر به ۴ کشور ارمنستان، آذربایجان، روسیه و گرجستان به صورت جزئی با مقامات این کشورها مطرح کردم.

وزیر امور خارجه گفت: در دیدارهایی که در ترکیه دارم این موضوعات را بیشتر پیگیری می‌کنم تا زمینه های همکاری بویژه در حوزه ترانزیت و راه‌های مواصلاتی بعد از فاجعه قره باغ فراهم شود.

ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص سازوکار ۶ جانبه برای مساله قره باغ، گفت: این بحث در گذشته توسط آقای اردوغان مطرح شده و من در این زمینه با برخی مقامات منطقه‌ای گفتگوهایی داشتم و نتیجه این گفتگوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.

وی تاکید کرد: سازوکار ۶ جانبه بعنوان یکی از روش های همکاری بویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم است، البته برخی موانع وجود دارد که امیدواریم به تدریج برداشته شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آخرین خبر برای متقاضیان چک/ تعیین محدودیت‌های شدید برای صادرکنندگان چک برگشتی 

پ ژانویه 28 , 2021
سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک گفت: در قانون جدید صدور چک محدودیت های شدیدی برای صادرکنندگان چک برگشتی درنظر گرفته شده که عدم افتتاح حساب و کارت بانکی جدید و عدم اعطای تسهیلات بانکی از آن جمله است. اهم موارد مطرح شده توسط سخنگوی اجرای قانون جدید صدور چک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000