معیار کارکرد مدیران، توانایی حل پایدار مسائل است

600c7446d4556_2021-01-23_22-38

وزیر آموزش و پرورش گفت: معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل پایدار مسائل است، اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه ریزی صحیح ناشی می شود.

محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: تنها اقدامات انجام شده، معیار درستی برای ارزیابی عملکرد یک حوزه نخواهد بود. باید ببینیم در ازای انجام اقدامات، چه مسائلی حل شده است. امروزه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل مسائل است.
وی افزود: برای حل هر مساله دستیابی به هسته اصلی مساله و درک درست از مساله بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم درک و فهم صحیح از مسائل پیش رو باعث بکارگیری تدابیر نادرست در حل مساله و در نتیجه ایجاد مشکلات بیشتر پیرامون آن می شود.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه راه حل هر مساله را باید در درون آن جستجو کرد، تصریح کرد: اگر مساله ای تاکنون حل نشده است به این معنی است که درک درستی از خود مساله صورت نگرفته است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امیدوار بودن روحیه لازم برای حل مساله را یکی از نکات اساسی در حل مسائل دانست و گفت: توانایی درحل مسائل و داشتن مهارت کافی در این زمینه در کنار روحیه بالا برای مواجه با مسائل باعث حل شدن آنها در زمان خواهد شد. ما نیازمند روحیه بالا برای حل مسائل هستیم و باید سعی کنیم مسئله را تا انتها ادامه دهیم و از آن به راحتی عبور نکنیم.
حاجی میرزایی با یادآوری اینکه باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت با این گستردگی تا چه اندازه موفق به ایجاد ارزش برای جمهوری اسلامی شده است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه در آموزش و پرورش داریم که باید بتوانیم با حمایت، سازماندهی و ساماندهی آنها، آمار واقعی را به صورت روزانه ثبت کنیم تا قادر باشیم با دسترسی به این آمار دقیق و درست و به کمک پژوهشگران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، در مورد برنامه های آینده و چشم انداز دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیریم.
وی ادامه داد: اگر قادر به حل مسائل نیروی انسانی از قبیل انتخاب ، جذب، آموزش و نظارت و ارزیابی صحیح از نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش باشیم به جرات می توانیم بگوییم که بیش از ۵۰ درصد از سندتحول را اجرا کرده ایم.
حاجی میرزایی گفت: ارزیابی دقیق از جذب و آموزش نیروی انسانی در دوره های یک و چهارساله دانشگاه فرهنگیان، سبب ارتقای کارایی و بهره وری معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه ها در آینده می شود. تلاش کنیم نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند با درستی انتخاب شده و آموزش ببینند . تا بتوانندنسل آینده کشور را به درستی و مطابق آنچه مدنظر سندتحول است، تربیت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به اهمیت ارزیابی عملکرد معلمان اشاره کرد و افزود: نظام ارزشیابی ما باید به سمتی برود که توانایی سنجش صلاحیت ها و ارزیابی معلمان را داشته باشد . دانش آموزان نزد ما امانت هستند و باید در امانت داری بسیار دقت کنیم و برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ماجرای ویروس ژاپنی چه بود؟

ش ژانویه 23 , 2021
چندی قبل وزارت بهداتش ژاپن اعلام کرد نوعی جدید از ویروس کرونا در چهار مسافر برزیلی کشف شده است که با انواع بسیار عفونی که تا پیش از این در انگلیس و آفریقای جنوبی دیده شده، تفاوت دارد. این چهار نفر شامل یک مرد ۴۰ ساله با مشکلات تنفسی، یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000