ایران برای بازپس‌گیری حق رای باید بدهی خود به سازمان ملل را بپردازد

سیاسی/ بین الملل 6005ee961ceba_6005ee961cebc دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه تاکید کرد که ایران برای به دست آوردن دوباره حق رای خود در این سازمان باید بدهی به سازمان ملل را بپردازد.

آنتونیو گوترش در نامه‌ای تاکید کرد که ایران برای بازپس‌گیری حق رای خود نیاز به پرداخت ۱۶۲۵۱۲۹۸ دلار به سازمان ملل دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیشتر در این باره گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می‌باشد.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین نماید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راهکارهایی برای توقف روند ریزشی بورس

س ژانویه 19 , 2021
بحران بازار سرمایه هر روز ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند 160روز از زمان نزول بازار سهام گذشته و حالا کارشناسان بازار سرمایه به اجماع رسیده‌اند که راه‌حل نجات بورس دریافت کمک‌های دولتی مانند سایر نقاط دنیاست. ارزش بازار سهام 3000هزار میلیارد تومان کاهش یافته و شاخص بورس 50درصد نزول کرده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000