درخواست ترکیه برای مذاکره با آمریکا درباره پرونده اس۴۰۰ روسیه

سیاسی/ بین الملل 6000395452846_6000395452849 ترکیه خواستار گفت‌وگو با آمریکا برای آغاز مذاکرات جدید در مورد خرید جنجالی سیستم دفاع هوایی روسیه شد و از واشنگتن خواست که تحریم‌ها را کنار بگذارد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، در نشست خبری با مطبوعات خارجی با تأکید بر اینکه ترکیه در حال مذاکره برای تحویل دوم موشک‌های اس-۴۰۰ از روسیه است، گفت: "اعتقاد صادقانه ما نیاز به گفت‌وگو، گفت‌وگو و گفت‌وگو است. بدون گفت‌وگو، با ابتکاراتی مانند تحریم یا سخنرانی تهدیدآمیز، رسیدن به جایی امکان پذیر نیست."

این مساله می‌تواند جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را به چالش بکشد، که باید خط مشی سخت‌تری نسبت به دونالد ترامپ در برابر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه داشته باشد.

واشنگتن در ماه دسامبر با استناد به قانونی که در سال ۲۰۱۷ توسط کنگره "برای مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" تصویب شد، اعطای هرگونه مجوز صادرات اسلحه به آژانس دولتی ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی را ممنوع کرد تا آنکارا را به خاطر دستیابی به اس-۴۰۰ مجازات کند.

پیش از این تحریم‌ها، آمریکا همچنین مشارکت ترکیه در برنامه ساخت جنگنده‌های پیشرفته F-۳۵ را به حالت تعلیق درآورد، زیرا معتقد بود که S-۴۰۰ ها می‌توانند اسرار فناوری را برای دشمنان فاش کنند.

آکار همچنین ابراز امیدواری کرد که "این تصمیم لغو شود" و گفت که او نسبت به ادغام مجدد آنکارا در برنامه F-۳۵ در آینده خوشبین است.

او افزود، صرف نظر کردن از سامانه‌های دفاع هوایی روسیه غیرممکن است و بعد از توافق با روسیه این سامانه‌ها وارد کشور شده‌اند و پس دادن آنها بسیار مشکل است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ایام فاطمیه و رزق لا یحتسب ملت ایران

پ ژانویه 14 , 2021
صالح اسکندری/ کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه نقل است از مقام معظم رهبری که «من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم». آقا که خود از سلاله پاک دخت نبی مکرم اسلام صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هستند، در کنار همه تلاشهای ملت و دولت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000