بایدن با رویکردی واقع بینانه در مورد ایران، به هدف خود می‌رسد

سیاسی/ بین الملل 5ffd7ea23f7bd_2021-01-12_14-19 نشریه ان پی آر نوشت: ایران قصد دارد بایدن را وادار کند که فوراً و بدون قید و شرط تحریم‌هایی را که ترامپ از سه سال پیش پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران آغاز کرد، لغو کند.

به نظر می‌رسد ایران در اوایل دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» قصد دارد تا او را با یک بحران هسته‌ای مواجه کند؛ دولت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم را تا سطح ۲۰ درصد که نزدیک به خالص استفاده شده در سلاح هسته‌ای است را آغاز کرده و طبق جدول زمانی مصوب پارلمان در حال آماده سازی مراحل بعدی در ماه های آینده است.

ایران قصد دارد بایدن را وادار کند که فوراً و بدون قید و شرط تحریم‌هایی را که رئیس جمهور ترامپ از سه سال پیش پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران آغاز کرد، لغو کند. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب این درخواست را روز جمعه تکرار کرد و از ایالات متحده خواست لغو تحریم های ایران بلافاصله صورت بگیرد.

عامل اتفاق‌های کنونی، رویکرد غلط و نامنظم ترامپ در قبال ایران بود؛ رئیس جمهور ترامپ جامع‌ترین رژیم تحریم‌های ایالات متحده را تجدید و تقویت کرد. ترامپ نتوانست این اهرم را به پیشرفت دیپلماتیک تبدیل کند زیرا استراتژی روشنی یا راهی واقع بینانه برای دستیابی به آن نداشت. در حالی که ترامپ بارها و بارها از ایران می‌خواست به مذاکره و معامله بزرگ بپردازد اما مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستار تغییر رژیم بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا اهداف دیپلماتیک مشخصی را درباره ایران از جمله تأیید مجدد اهمیت توافق هسته‌ای را بیان کرده است. توافق هسته‌ای که به امضای ایران و شش قدرت جهانی رسید در ازای کاهش تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌هایی را برای برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد. بایدن و تیم او که در زمان حضور وی به عنوان معاون رئیس جمهور در امضای این توافق نقش اساسی داشتند ثابت کردند که می‌توانند با حسن نیت مذاکره کنند و به قول خود عمل کنند. بایدن با اتخاذ یک رویکرد واقع بینانه‌تر می تواند به هدف خود برسد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پشت پرده سایت‌های قمار در گفت‌وگو با محسن افشانی/ دنیا جهانبخت بدبخت است/ ویدئو

س ژانویه 12 , 2021
محسن افشانی، بازیگر پرحاشیه ایران در ویدئویی می‌گوید: دنیا جهانبخت از خودش هیچ چیز ندارد و بدبخت است. میلاد حاتمی روزی یک میلیارد و پویان مختاری ۲ میلیارد تومان از سایت‌های قمار درآمد دارند! محسن افشانی درباره سایت‌های شرط‌بندی می‌گوید: دنیا جهانبخت از خودش هیچ چیز ندارد. این که می‌گوید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000