جایزه ۵۰ هزار دلاری اف‌بی‌آی برای شناسایی فرد حامل بمب در جریان حمله به کنگره

سیاسی/ بین الملل 5ff831a517b08_5ff831a517b0d سرویس تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) تصویر شخصی که در جریان یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره یک بمب را کار گذاشته بود، منتشر کرد.

اف بی آی در توییتی خواستار ارائه هرگونه اطلاعات در مورد این فرد شد و اعلام کرد، برای هر کسی که اطلاعاتی درباره این فرد مظنون بدهد که به شناسایی محل یا بازداشت او منجر شود، ۵۰ هزار دلار جایزه در نطر گرفته است.

سرویس تحقیقات فدرال آمریکا پیش از این اعلام کرده بود، با دو سازمان مشکوک در واشنگتن که در پی گزارش ها در مورد وجود مواد اولیه انفجار در ساختمان کنگره در جریان آشوب های روز چهارشنبه شناسایی شده بودند، برخورد شد.

رئیس پلیس کنگره روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، بمب های لوله ای که اطراف ساختمان کنگره و مقر حزب جمهوری خواه در مرکز واشنگتن شناسایی شدند، یک تهدید واقعی بودند اما پلیس وارد عمل شده و هر دو آنها را خنثی کرده و برای انجام تحقیقات به سرویس تحقیقات فدرال منتقل کرد.

پیش از این، جمعی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ایست های بازرسی که پلیس اطراف ساختمان کنگره ایجاد کرده بود، یورش بردند و وارد حیاط اصلی ساختمان شده و پرچم های پیروزی ترامپ را برافراشتند و شعارهایی در مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر که به پیروزی جو بایدن دموکرات منتهی شد، سر دادند.
اقدامات علیه عاملان حمله به کنگره

همچنین ایندیپندنت گزارش داد، عواملی که روز چهارشنبه به کنگره آمریکا یورش بردند، اینک شاهد عواقب کار خود هستند. دو نفر از آن ها تا کنون از کار خود اخراج شده‌اند.

شرکت بازاریابی ناویستار دایرکت مارکتینگ روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارمندی را که عکسی از او در حال راه رفتن داخل ساختمان کنگره با پرچم ترامپ در دست و کارت شناسایی شرکت بر سینه‌اش منتشر شده بود، اخراج کرده است.

شخص دیگری به نام پال دیویس که به حرفه وکالت اشتغال داشت، پس از آنکه کارفرمایش، شرکت گوس‌هِد، اطلاع یافت که وی در جریان حمله به کنگره آمریکا حضورش را با پخش مستقیم منتشر کرده است، از کار اخراج شده است.

ناویستار در بیانیه خود اعلام کرد: «شرکت مطلع شد که فردی با کارت شناسایی شرکت ما بر سینه‌اش در جریان یورش به کنگره در روز ششم ژانویه دیده شده است.»

در این بیانیه آمده است: «پس از بازبینی شواهد تصویری، کارمند مذکور شناسایی و به همان دلیل اخراج شد.»

این شرکت گفت که حق بیان آزاد مورد احترام آنها است، اما شرکت به فعالیت مجرمانه احترام نمی‌گذارد.

این شرکت گفت: «ما از کلیه حقوق کارمندان خود در استفاده صلح‌آمیز و قانونی از آزادی بیان حمایت می‌کنیم، اما هر کارمندی که رفتار خطرناک از خود نشان دهد و سلامتی و امنیت دیگران را به خطر بیندازد، دیگر فرصت استخدام در ناویستار دایرکت مارکتینگ را نخواهد داشت.»

حامیان ترامپ تنها کسانی نیستند که در پی یورش به کنگره با اخراج روبرو می‌شوند. دموکرات‌های ارشد کنگره خواستار اخراج گروهبان مسلح مسئول امنیت مجلس نمایندگان و سنا و همچنین رئیس پلیس ساختمان کنگره در دی سی شده‌اند.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، گفت که وی قصد دارد گروهبان مسلح سنا را اخراج کند، مگر اینکه وی تا پیش از قدرت گرفتن دموکرات‌ها در سنا در اواخر این ماه خود استعفا داده باشد.

اف‌بی‌آی برای شناسایی افراد درگیر در یورش به کنگره درخواست کمک کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بولتون: ترامپ فوری صحنه سیاست را ترک کند

ج ژانویه 8 , 2021
سیاسی/ بین الملل مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا تسخیر کنگره آمریکا به دست طرفداران دونالد ترامپ را فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا دانست. جان بولتون گفت: این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود به خصوص زمانی که می‌بینید رئیس جمهور آمریکا این جمعیت را تحریک می‌کند و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000