ابتکار جالب معمار ایرانی برای نجات پنگوئن‌ها/ عکس

5ff7ea5d15b39_5ff7ea5d15b3b معمار ایرانی امیدوار است که با پروژه خود بتواند پنگوئن‌ها را از خطر آب شدن یخ‌‌ها نجات بدهد.

سجاد نویدی نمونه مفهومی از پناهگاه قطبی برای نجات پنگوئن‌های در حال انقراض را طراحی کرده است.

کلبه اسکیمویی وی دارای دو سطح روی آب و زیر آب است. در بخش بالایی پنگوئن‌ها می‌توانند از فضای مناسبی برای استراحت و تخم‌گذاری استفاده کنند. بخش پایینی این زیستگاه‌های مصنوعی نیز مانند یک اسفنج طراحی شده تا میزان آب مورد نظر را در خود جای دهد و جلوی تکان خوردن شدید پناهگاه را بگیرد.

سیستم مذکور می‌تواند دمای آب را تا منفی ۵۰ درجه سانتی‌گراد نگه دارد و باعث کاهش سرعت آب شدن یخ‌ها و گرمای زمین شود. در صورت اجرایی شدن این ایده می‌توان امیدوار بود که یخ‌های قطبی پس از چند سال به حالت مناسب خود بازگردند.

معمار ایرانی امیدوار است که با پروژه خود بتواند پنگوئن‌ها را از خطر آب شدن یخ‌‌ها نجات بدهد.
2
3
4

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شکایت صداوسیما از یک روزنامه نگار و احضار به دادگاه

ج ژانویه 8 , 2021
فرید مدرسی با شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. فرید مدرسی در توییتی به اعتراض‌های افراد مختلف و از جمله برخی چهره های شاخص دولت به رییس صداوسیما نسبت به محتوا و جهت گیرهای های خاص سریال گاندو و پاسخ علی عسگری پرداخته بود که موجب شکایت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000