از خوراندن غذای سفره به کودکان خودداری کنید؛ خطرناک است

5ff417b47deb7_2021-01-05_11-09

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی در مورد تغذیه تکمیلی کودک توضیحاتی ارایه داد.

در ادامه مهم ترین بخش گفت و گو با دکتر لادن گیاهی را می خوانید.

♦با شروع تغذیه تکمیلی رشد کودک افت پیدا می کند؛ انتظار ها و باور هایی که یک مادر از رفتارهای تکاملی کودک در تغذیه کودک دارد مهم است.

♦بین 4 تا 6 ماهگی کودک، بهترین زمان برای استفاده از تغذیه غیر از شیر مادر است.

♦قبل از شروع وعده غذایی باید کودک آماده خوردن غذا باشد؛ اگر کودک با دیدن قاشق به خوردن عکس العمل نشان دهد و یا با نزدیک شدن قاشق قادر است دهان خود را دور قاشق جمع کند یعنی آماده استفاده از تغذیه ای غیر از شیر مادر است.

♦مادران باید بدانند در معرفی غذاهای جدید به کودک خود عجله نداشته باشند؛ آرد برنج بهترین مواد برای اولین وعده غذایی بعد از شیر مادر است زیرا؛ امکان آلرژی و حساسیت پایینی دارد، این ماده غذایی را می توان در چند وعده با آب و سپس با شیره بادام و بعد آن می توان از پوره سیب زمینی و سبزی در وعده ها استفاده کرد.

♦در وعده های اولیه ممکن است کودک غذا ها را نخورد و این نشان دهنده بی میل بودن نیست و تنها کودک در حال یادگیری خوردن غذاهایی غیر از شیر مادر است.

♦بهتر است برای استفاده تغذیه کودکان از سبزیجات بخار پز شده استفاده کرد؛ این کار برای جذب ویتامین ها موثر است.

♦هر چه تنوع غذایی در تغذیه تکمیلی کودک بیشتر باشد احتمال بد قلقی کودک در خوردن خوراکی ها کمتر می شود.

♦تا پایان یکسالگی کودک باید اول از شیر مادر و بعد از وعده های غذایی تغذیه کند.

♦از خوراندن غذای سفره به کودکان خودداری کنید زیرا این خوراکی ها دارای نمک هستند و باعث می شود کودک بعد از آن تمایلی به تغذیه شیر مادر نداشته باشد، دستگاه گوارش کودکان هنوز آمادگی دریافت غذاهای سفره را ندارد و باعث به وجود آمدن حساسیت و آلرژی می شود.

♦با شروع زود هنگام مواد غذایی زمینه بیماری های دیابت و چاقی در کودکان فراهم می شود بنابراین شروع قبل از 4 ماهگی و تغذیه غذاهای مختلف به کودک توصیه نمی شود.

♦خوردن قند و شکر تا دو سالگی به هیچ عنوان برای کودک مناسب نیست و مادران باید از خوراندن آب قند به فرزندان خودداری کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انگلیس برای سومین بار قرنطینه شد

چ ژانویه 6 , 2021
نخست وزیر انگلیس با اشاره به شیوه انفجار گونه شیوع ویروس کرونا که به گفته او آمار مرگ و میر در این کشور را طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داده اعلام کرد که این کشور دوباره وارد قرنطینه سراسری شد. بوریس جانسون شامگاه دوشنبه در سخنانی که از طریق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000