اهدای ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی استان قم

اهدای ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی استان قم

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، از ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن اهدایی خیرین به هلال احمر استان قم، از تامین بیش از ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن در سراسر کشور با کمک خیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نصیری، در مراسم رونمایی از ۱۶۰۰ کپسول اکسیژن اهدایی خیرین به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر قم، با تسلیت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فرارسیدن چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده و همچنین تسلیت رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی، گفت: آبان‌ماه جاری، ابتدای پیک سوم کرونا در کشورمان بود و آنچه که هلال احمر در موضوع کرونا برخود فرض دانسته، این است که به عنوان پشتیبان برای ارائه خدمات به بیماران، خانواده آنها و تامین بسته های معیشتی و … در کنار وزارت بهداشت و درمان کشور باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که طرح بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال احمر و برای خدمت به بیماران بویژه در حوزه توانبخشی به اجرا درآمده است، افزود: آنچه در حوزه درمان کرونا برای هلال احمر و بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر مورد اهمیت است و البته مورد وثوق پزشکان نیز بوده، موضوع تامین اکسیژن بوده است.

نصیری گفت: تا آبان‌ماه جاری، بانک امانات پزشکی هلال احمر در کل کشور، علیرغم نیاز فراوان بیماران، دارای ۱۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۸۰ دستگاه اکسیژن ساز بود و به ازای هر کپسول، ۱۰ درخواست از سوی بیماران وجود داشت. به همین دلیل، طرح اهدای نفس در هلال احمر برای تامین کپسول های اکسیژن مورد نیاز بیماران به اجرا درآمد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه مجمع خیرین استان قم در اجرای طرح اهدای نفس هلال احمر نیز همچون همیشه پیشتاز بود، افزود: نهم آذرماه جاری در تهران، مراسم اهدا و رونمایی از ۱۰۰۰ کپسول اکسیژن با همکاری خیرین برگزار شد و در همان مراسم، رئیس جمعیت هلال احمر وعده داد که برای پاسخگویی در بحران کرونا باید حداقل ۴۰۰۰ کپسول اکسیژن و ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی داشته باشیم.

نصیری گفت: امروز و با کپسول های اهدایی مجمع خیرین قم به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر، بیش از ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن در سراسر کشور داریم و موجودی ما تقریبا با مشارکت مردم و خیرین و در کمتر از ۲ ماه، سه برابر شده است. دستگاه های اکسیژن ساز نیز در این مدت از ۸۰ دستگاه به حدود ۵۰۰ دستگاه رسیده است که بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران مبتلا به کرونا باشیم.

وی تاکید کرد: در عرصه مشارکت و کار خیر، مجمع خیرین استان قم در میان تمام مجامع خیرین کشور و در حوزه همکاری با هلال احمر پیشگام است و تاکنون تمام درخواست‌های هلال احمر از این مجمع تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

واکسینه نشدیم، واکسن به کتاب‌های درسی رسید!

ی ژانویه 3 , 2021
در ادامه تغییرات خبرسازِ کتب درسی، این بار اقدامات ایران در مبارزه با بیماری کرونا و تولید واکسن وارد محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم شده است. در ادامه تغییرات خبرسازِ کتب درسی، این بار تصاویری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد به طور ناگهانی، اقدامات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000