تقلای نتانیاهو برای جلب آرای اعراب ساکن اراضی اشغالی

سیاسی/ بین الملل 5ff1876df36b4_5ff1876df36b6 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قصد و نیتش برای اضافه کردن نام یک شهروند عربی به لیست نامزدهای حزب لیکود در انتخابات کنست و تعیین وی به عنوان وزیر دولت آتی خبر داد.

منابعی در حزب لیکود به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وی قصد دارد یک شهروند عرب را به لیست نامزدهای این حزب در انتخابات پارلمانی اضافه کند تا بعدا به عنوان وزیر تعیین شود. این اقدام در تاریخ حزب لیکود بی سابقه است.

حزب لیکود تلاش می‌کند تا آرای شهروندان عربی ساکن اراضی اشغالی را در انتخابات پارلمانی در ماه مارس از آن خود کند.

نتانیاهو طی روزهای اخیر به شهرهای الطیره و ام الفحم سفر کرد که به گفته تحلیلگران این سفرها برای جلب آرای ساکنان مناطق عرب‌نشین است.

نتانیاهو در مقابل رسانه‌ها در شهر ام الفحم گفت، طی سال‌های اخیر به شهرک‌های عرب‌نشین ۱۵ میلیارد شکل (حدود ۴.۷ میلیارد دلار) کمک کردیم و همچنین ۹ پاسگاه پلیس در شهرک‌های عربی ایجاد کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدامات را با انگیزه‌های انتخاباتی انجام می‌دهد یا خیر، گفت:" نگاه کنید اعراب و یهود در دبی و بحرین در کنار هم هستند پس چرا اینجا در اسرائیل اینگونه نباشد؟ من علیه شهروندان عرب نیستم بلکه علیه احزاب عربی هستم که صهیونیسم و اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند."

نتانیاهو گفت: "چهار توافق صلح با کشورهای عربی امضا کردم پس چرا اینجا بین شهروندان عرب و یهود اسرائیل صلح نباشد. چرا اعراب بخشی از قدرت حاکم نباشند؟ چرا به احزاب تندرویی رأی می‌دهند که هیچ کاری به نفعشان انجام نمی‌دهند؟ به من رأی بدهید."

به نظر می‌رسد نیاز نتانیاهو به کسب آرای شهروندان عرب با افزایش مخالفان او در محافل سیاسی رژیم صهیونیستی و ادامه اعتراضات علیه او رو به افزایش است.

شنبه پلیس رژیم صهیونیستی هشت معترض را در مقابل منزل نتانیاهو در قدس بازداشت کرد. شنبه صدها اسرائیلی برای بیست و هشتمین هفته متوالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نام ایران با عکس "احمد" در میان قاره ها بلند شد

ی ژانویه 3 , 2021
"احمد"، قاره ها را پیموده و نام ایران را بر فراز قله های موفقیت بلند کرد. عکسی که او از مردم در نزدیکی کلیسای معروف جامع سانتا ماریا گرفت، بین ۴۸ هزار اثر انتخاب و برنده طلای جشنواره شد. جشنواره بین قاره‌ای عکاسی اروپا، آفریقا و آسیا در سالن‌های آلمان، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000