قرقیزستان از خنثی‌سازی یک حمله تروریستی خبر داد

سیاسی/ بین الملل 5ff067b47d14e_5ff067b47d150 کمیته امنیت ملی قرقیزستان امروز (شنبه) از عملیات مشترک سرویس‌های ویژه این کشور و یکی از کشورهای همسایه و بازداشت یک شبه‌نظامی که به اعتقاد آنها برای طراحی حمله تروریستی در منطقه مرزی مشترک تلاش می‌کرد، خبر داد.

سخنگوی این کمیته گفت: به دنبال همکاری کمیته امنیت ملی قرقیزستان و سرویس ویژه یکی از کشورهای همسایه، یک حمله تروریستی در خاک قرقیزستان خنثی شد.

مرزهای منطقه اوش در شمال شرقی قرقیزستان با تاجیکستان و ازبکستان هم مرز است. این سخنگو گفت، در نتیجه عملیات مذکور یک مرد قرقیز متولد ۱۹۹۸ در منطقه اوش بازداشت شد. او اطلاعاتی از هویت این فرد یا کشوری که همکاری مشترک با آن صورت گرفت، عنوان نکرد.

سخنگوی کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفت: ما متوجه شدیم که او به یکی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی نفوذ کرده و از طرف مقام‌های ارشدش برای ساخت یک وسیله انفجاری به منظور اجرای یک حمله تروریستی در یک واحد نظامی مامور شده است. در بازرسی از سکونتگاه او، لباس استتار، کمربند انفجاری، پوتین‌های نظامی، دوربین شکاری، چاقوی تاشو و جزوه‌های زبان انگلیسی پیدا شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

غلط می‌کند کسی در بحث موشکی مذاکره کند/ برد ۲ هزار کیلومتر موشک، ابدی نیست

ش ژانویه 2 , 2021
سیاسی/ دفاعی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هرآنچه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید با حمایت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. سردار امیرعلی حاجی‌زاده در گفتگویی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000