ترامپ رکورد ۱۲ ساله اوباما را شکست

سیاسی/ بین الملل 5fed63beda149_5fed63beda14c بر اساس نتایج یک نظرسنجی سالانه شرکت گالوپ، دونالد ترامپ به ۱۲ سال مطرح بودن باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان "تحسین شده‌ترین مرد در آمریکا" پایان داده و در این نظرسنجی بالاتر از او قرار گرفت.

به گزارش پایگاه هیل، ۱۸ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی دونالد ترامپ را به عنوان تحسین شده‌ترین مرد معرفی کردند در حالی که ۱۵ درصد اوباما را تحسین شده‌ترین مرد معرفی کرده و شش درصد نیز جو بایدن، رئیس جمهور منتخب را انتخاب کردند. سه درصد هم آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و دو درصد هم پاپ فرانسیس را انتخاب کردند.

دیگر اسامی که فهرست ۱۰ نفر نخست این نظرسنجی را تشکیل دادند شامل ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، سناتور مستقل برنی سندرز، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، لبرون جیمز، ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز و دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت بودند که همگی یک درصد رای کسب کردند.

رئیس جمهور روی کار در آمریکا در ۶۰ سال از مجموع ۷۴ سال به عنوان تحسین شده‌ترین مرد نظرسنجی معرفی شده از جمله در همه هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما و همچنین در هر سال از ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش بجز سال ۲۰۰۸. در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ترامپ بعد از اوباما در جایگاه دوم قرار گرفت.

در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ ترامپ دهمین بار است که نامش در رده ۱۰ اسم اول این نظرسنجی قرار می‌گیرد. او قبل از ورود به حوزه سیاست، در سالهای ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۱ نامش وارد فهرست ۱۰ تای اول شد. بایدن هم بعد از آن که در سال ۲۰۱۸ اسمش وارد ۱۰ اسم اول این نظرسنجی شد حالا برای دومین بار است که در این فهرست قرار میگیرد.

در میان جمهوریخواهان شرکت کننده در نظرسنجی، ۴۸ درصد نام ترامپ را به عنوان تحسین شده ترین مرد خود انتخاب کردند. طبق اعلام گالوپ، هیچ چهره عمومی دیگری بیشتر از دو درصد از حمایت جمهوریخواهان را کسب نکرد. در میان مستقل‌ها هم اوباما و هم ترامپ ۱۱ درصد حمایت کسب کردند. فائوچی نیز انتخاب پنج درصد از دموکراتها و تنها یک درصد از جمهوریخواهان بود.

رکورددار حضور در لیست ۱۰ اسم اول این نظرسنجی، کشیش فوت کرده بیلی گراهام است که قبل از مرگش در سال ۲۰۱۸، ۶۱ بار نامش وارد این فهرست شد. جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا هم ۲۹ بار نامش وارد این فهرست شده که به عنوان فرد زنده‌ای که بیشترین بار نامش وارد این فهرست شده، مطرح است.

۲۱ درصد پاسخگویان هیچ پاسخی را مطرح نکرده‌اند، در حالی که ۱۱ درصد نیز نام یک دوست یا خویشاوند را به عنوان تحسین شده‌ترین مرد از نظر خود معرفی کردند.

این نظرسنجی با پرسش از ۱۰۱۸ بزرگسال از ۱ تا ۱۷ دسامبر انجام شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش سازمان جهانی بهداشت و رسانه‌های خارجی به واکسن ایرانی

پ دسامبر 31 , 2020
سیاسی/ بین الملل یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با استقبال از تولید واکسن کرونا توسط محققان کشورمان خاطر نشان کرد که این سازمان بی‌صبرانه منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی این دستاورد بزرگ ایرانی است. «تارک یاسارویچ» یک سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه این مطلب را در یادداشتی برای خبرنگار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000