حکم حبس ابد ۹۲ نفر در محاکمه عاملان کودتای ناکام ۲۰۱۶ ترکیه

سیاسی/ بین الملل 5fec7325b7ea0_5fec7325b7ea3 خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش کرد، دادگاهی در ترکیه امروز، چهارشنبه ۹۲ تن از جمله مقامات بلندمرتبه سابق ارتش این کشور را بابت نقش آن‌ها در تلاش برای کودتا در سال ۲۰۱۶، به حبس ابد محکوم کرده است.

بیش از ۲۵۰ نفر در تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶، زمانی که سربازان سرکش فرماندهی هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر و تانک‌ها را به عهده گرفته و به دنبال تحت کنترل درآوردن نهادهای مهم دولتی بودند، کشته شدند.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، احکام حبس ابد بدون آزادی مشروط، برای ۱۲ تن از جمله رؤسای واحدهای نیروهای زمینی صادر شده است.

ماه گذشته، دادگاهی در ترکیه مجازات‌های جداگانه حبس برای رهبران تلاش برای کودتا، که هواداران فتح‌الله گولن، واعظ مسلمان مستقر در آمریکا را مقصر آن دانسته بود، در نظر گرفت. گولن داشتن هرگونه نقشی در این کودتا را انکار کرده است.

آناتولی به نقل از "سلیمان سویلو"، وزیر کشور ترکیه نوشت حدود ۲۹۲ هزار نفر از سال ۲۰۱۶ به خاطر ارتباط ادعایی با گولن دستگیر شده‌اند که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آن‌ها تا زمان محاکمه در زندان به سر می‌برند.

بعد از کودتای ادعایی ترکیه، حدود ۱۵۰ هزار کارمند دولت اخراج یا تعلیق شدند. دادگاه‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجازات زندان صادر کرده‌اند و وزارت دفاع ترکیه گفته است ۲۰ هزار و ۸۳۳ نفر از ارتش اخراج شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اولین تصویر از سنگ مزار نصب شده استاد شجریان

چ دسامبر 30 , 2020
اولین تصویر از سنگ مزار استاد شجریان منتشر شد. سنگ قبر استاد شجریان را همایون شجریان با دست خطی از خود او و حاوی جمله «خاک پای مردم ایران» طراحی نموده است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000