آمریکا ۳۰ وسیله نقلیه زرهی به بغداد داد

سیاسی/ بین الملل 5fec56abc971b_5fec56abc971d سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد، آمریکا ۳۰ وسیله نقلیه زرهی را برای کمک به تأمین امنیت منطقه سبز بغداد، که مرتباً تحت حملات موشکی قرار می‌گیرد، به نیروهای مسلح عراق داده است.

منطقه سبز بغداد به دلیل آنکه محل ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه‌های خارجی است، به صورت دوره‌ای مورد حملات موشکی قرار می‌گیرد. این منطقه از فرودگاه بین‌المللی بغداد، که در مجاورت یک فرودگاه نظامی است، هم دور نیست.

سفارتخانه آمریکا در بغداد، در صفحه رسمی فیسبوکی خود نوشت: ایالات متحده روز دوشنبه به منظور کمک به ایمن‌سازی منطقه بین‌المللی، ۳۰ وسیله نقلیه زرهی را برای ارتش عراق فراهم کرد. این وسایل نقلیه به بخش فرماندهی ویژه در پایگاه هوایی الاسد ارائه شدند و توسط ارتش عراق در گشت‌زنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آمریکا موضع خود برای کمک به ارتش عراق به منظور حفظ امنیت پایتخت این کشور را تأیید کرده است.

سفارت آمریکا در بغداد افزود: ما به همکاری با یکدیگر برای تضمین آینده باثبات و امن برای مردم عراق ادامه می‌دهیم.

وال استریت ژورنال در ماه سپتامبر گزارش داد که واشنگتن به بغداد هشدار داده در صورت تداوم حملات، سفارتخانه خود در این شهر را می‌بندد. طبق این رسانه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار در مورد تعطیلی احتمالی سفارتخانه این کشور در بغداد را به ریاست جمهوری عراق اعلام کرده بود.

تازه‌ترین حملات موشکی به منطقه سبز بغداد در ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) اتفاق افتاد و صدمات اندکی به سفارتخانه آمریکا در بغداد وارد کرد. پامپئو در پاسخ شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را به انجام حمله متهم کرد و گفت به هیچ یک از پرسنل سفارت‌ آمریکا آسیبی وارد نشده اما یک مورد تلفات غیرنظامیان وجود داشته است.

تهران چنین ادعایی را رد کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جاسوس سابق اسرائیل بعد از 30 سال به این کشور برگشت

چ دسامبر 30 , 2020
سیاسی/ بین الملل تحلیلگر سابق نیروی دریایی آمریکا که بابت جاسوسی برای اسرائیل نزدیک ۳۰ سال در حبس بود، امروز (چهارشنبه) و پس از انقضای محدودیت‌های عفو مشروط مربوط به سفر، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. جاناتان پولارد ۶۶ ساله مدت‌ها بود تمایلش را برای مهاجرت به اسرائیل اعلام کرده بود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000