آماده‌باش نیروهای اتیوپی در نوار مرزی مشترک با سودان

سیاسی/ بین الملل 5feb135d14ee7_5feb135d14eeb وزارت خارجه اتیوپی از آماده باش نیروهای این کشور در مناطق مرزی با سودان خبر داد.

به دنبال تحرکات ارتش سودان در مناطق مرزی مشترک میان این کشور و اتیوپی، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای نیروهای سودان را به نقض مرزها و انجام اقدامات غیرقانونی متهم کرد.

وزارت خارجه اتیوپی همچنین از آماده باش نیروهای این کشور در مرزهای مشترک با سودان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: سودان از درگیری‌ها در ایالت تیگرای برای شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها در مناطق مرزی سوء استفاده کرده است و اگر خارطوم فعالیت‌ها و تحرکات غیرقانونی‌اش را متوقف نکند، اتیوپی تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

نیروهای اتیوپی پس از آن به حالت آماده باش درآمده‌اند که منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که ارتش سودان یگان‌های زمینی و هوایی خود در نوار مرزی مشترک با اتیوپی را تجهیز کرده است.

تنش در منطقه مرزی مشترک میان سودان و اتیوپی پس از آن تشدید شد که اوایل نوامبر درگیری‌هایی در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد و ۵۰ هزار آواره به شرق سودان پناه بردند.

اختلافات آدیس آبابا و خارطوم بر سر اراضی کشاورزی در منطقه الفشقه واقع در مرزهای سودان است. اما کشاورزان اهل اتیوپی از سال‌ها پیش در این منطقه ساکن هستند.

طی هفته‌های اخیر درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودان و اتیوپی رخ داده و یکدیگر را به تحریک بر خشونت متهم کرده‌اند. این دو کشور اخیرا مذاکراتی هم پیرامون این مساله در خارطوم داشته‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خبر خوش برای هواداران سینمای مارتین اسکورسیزی

س دسامبر 29 , 2020
نتفلیکس با انتشار اولین تریلر از مستند جدید مارتین اسکورسیزی نشان داد که این کارگردان ساخت مستند را فراموش نمی‌کند. در حالی که مارتین اسکورسیزی قرار است فیلمبرداری فیلم جدیدش «قاتلان ماه کامل» را با تاخیر از ماه مارس شروع کند، تریلر مستندی جدید از وی منتشر شد. نتفلیکس با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000